جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدارس

حوزه/عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) بر لزوم تلاش مستمر به منظور ارتقای کیفی سطح برنامه های تربیتی در مدارس تأکید کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر در مدارس و به طور کلی آموزش و پرورش، نگاه به تربیت دینی فرزندان از اهمیت و ارزش کمتری نسبت به مقوله آموزش برخوردار باشد، ما در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی به دانش آموزان با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: اساساً در دین و آیین ما نیز تربیت و تزکیه نفس مقدم بر تعلیم آمده و این موضوع اهمیت مباحث تربیتی و اخلاقی را می رساند که بعد از نهاد خانواده، مهم ترین جایی که باید به این موضوعات پرداخته شود، مدارس و نظام آموزشی است.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه همچنین گفت: یکی از اموری که لزوماً می بایست در فعالیت های مدرسه به آن اهتمام ویژه داشت، ناظر به اجرای برنامه های دینی و مذهبی است که متاسفانه گاهی این طور احساس می شود که این برنامه ها دارای کیفیت و جذابیت مطلوبی برای بچه ها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در یک جامعه دینی علاوه بر آن که به مساله آموزش و تعلیم توجه داده می شود باید به همان میزان و بلکه بیشتر از آن به تربیت و پرورش اهتمام صورت گیرد، چه آن که پیش بینی و اجرای برنامه های دینی خوب و باکیفیت و جذاب می تواند به بحث تربیتی در سطح مدارس کمک شایان توجهی نماید و مهم هم این است که روز به روز این برنامه ها در سطح مدارس ارتقای کیفی داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha