پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرضیه هاشمی

حوزه/ در آستانه سالگرد دستگیری غیرقانونی دکتر مسعود سلیمانی در آمریکا، کمپین اعتراضی پرس تی وی علیه تداوم بازداشت این دانشمند ایرانی وارد مراحل جدی تر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی و مجری این شبکه در آستانه سالگرد بازداشت دکتر مسعود سلیمانی با توجه به تجربه زندانی شدن خودش در زندان آمریکایی ها در سال 97، علت اصلی این اقدامات را نوعی تهدید برای عقب نشینی جبهه مقاومت می داند، اقدامی که نه تنها نتیجه بخش نیست بلکه باعث استمرار بیشتر افراد بر سر ایمان و آرمان شان خواهد شد.

هاشمی درباره علت اصلی چنین رفتارهایی با چهره های علمی و فرهنگی از جانب غرب گفت: «من فکر می کنم این واکنش ها نوعی تهدید از جانب آمریکایی ها است تا افرادی که به نوعی در زمینه فرهنگ و فرهنگسازی فعالیت می کنند و در جبهه مقاومت هستند، با ایران و برای ایران کار نکنند چرا که می دانند همه چیز در آخر علیه آنها خواهد بود. برای کسی مثل دکتر مسعود سلیمانی تهدیدها صورت دیگری دارد. یعنی آمریکایی ها می گویند اگر می خواهید پیشرفت علمی کنید باید در آمریکا بمانید و برای ایران هرگز تلاشی نکنید. پس او را زندانی می کنند تا نتواند به کشورش باز گردد و خدمت کند. آنها نمی خواهند هیچ پیشرفت علمی برای ایران ثبت شوند و در راه این هدف شان حاضرند دست به هرکاری بزنند. بارها دیده ایم که با نخبه های هسته ای داخل ایران چه کرده اند؛ درست است که این اقدامات توسط اسرائیل عملی شده، اما می دانیم آمریکا و اسرائیل در تلاش برای اینکه جمهوری اسلامی ایران رشد نکند، همدست هستند.

مرضیه هاشمی با اشاره به کمپین اعتراضی علیه تداوم بازداشت پروفسور مسعود سلیمانی در آمریکا که به ابتکار شبکه پرس تی وی ایجاد و پیگیری می شود، در مورد تأثیرگذاری کنفرانس ها و تشکیل کمپین های حمایتی از چهره هایی که به نوعی توسط غربی ها زندانی می شوند، توضیح داد: این اقدامات بی شک مؤثر هستند، اما فکر می کنم در این ماجراها زمان بسیار اهمیت دارد یعنی اگر همان روزهای اول دستگیری چهره های علمی ـ فرهنگی اقدامی صورت بگیرد و ماجرا به درستی رسانه ای شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

او افزود: خاطرم هست سال 97 وقتی دستگیر شدم، بلافاصله به من و خانواده ام گفتند اصلا در مورد این موضوع صحبت نکنید و ماجرا به هیچ وجه رسانه ای نشود. در حالی که من کاملا برعکس فکر می کردم و معتقد بودم این ماجرا باید رسانه ای شود! خیلی از خانواده هایی که درگیر این اتفاق هستند، می ترسند با رسانه ای کردن ماجرا اتفاقات بدتری پیش بیاید و وضعیت عزیزشان در زندان بدتر شود. تجربه به من ثابت کرده هرچه بیشتر روی آمریکایی ها فشار بیاوریم، زودتر به هدف مان می رسیم. من نمی توانم بگویم صددرصد نتیجه یکسانی حاصل می شود، ضمن اینکه دوران زندانی بودن من کوتاه بود، اما آنچه واضح است، تغییر رفتار آنها قبل و بعد از رسانه ای شدن ماجرا واضح است. تشکیل کمپین ها بهتر از نبودن آن است و مهم ترین نکته استمرار فشارها برآمریکایی ها است. در غیر این صورت آنها اگر ببینند کسی به زندانی اهمیت نمی دهد او را بیشتر اذیت می کنند.

خبرنگار و مجری پرس تی وی در ادامه تأکید کرد: در چهل سال اخیر همه شاهد بودند که ایران چه تغییراتی کرده و در رشته های مختلف علمی و فرهنگی به جایگاه قابل قبولی رسیده است. پس هر کاری می کنند تا جلوی ادامه رشد جمهوری اسلامی را بگیرند و به استقلال ایران پایان بدهند. آمریکایی ها می ترسند دیگران از ایران الگو بگیرند و با این شیوه به سمت رشد بی واسطه قدم بردارند. به نظرم همه کشور ها باید روی پای خودشان بایستند و ایران نشان داد که این اتفاق امری محال نیست.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا زندان و زندانی شدن می تواند جلوی عقیده افرادی را که دارای ایدئولوژی مشخصی هستند، بگیرد و مانع رشد آنها شود، توضیح داد: من فکر نمی کنم در این زمانه زندان بتواند جلوی ایدئولوژی کسی را بگیرد، مخصوصا وقتی که کسی حس می کند ماموریتی در جهت کسب رضایت خدا دارد. اتفاقا زندانی کردن افراد باعث تلاش بیشتر و راسخ شدن آنها بر اندیشه و اهدافشان می شود. آدم هایی با چنین اندیشه ای هرسختی را امتحانی الهی می دانند که با بردباری می توانند موفق از آن عبور کنند و قوی تر می شوند.

مرضیه هاشمی درمورد برنامه های خودش در جهت رسانه ای کردن اخبار مربوط به دکتر سلیمانی گفت: من هم مثل سایر دوستان سعی می کنم اگر کاری از دستم برمی آید، انجام دهم. در جلساتی سخنرانی کردم و با همکارانم در شبکه پرس تی وی روی مستند و بسته های تصویری کار کرده ایم و همه در حد توانشان تلاش می کنند. البته که این اقدامات وظیفه ماست. این کار باید برای هرانسانی که مورد ظلم قرار می گیرد انجام شود. ماموریت اصلی ما در شبکه پرس تی وی این است که علیه ظلم برخیزیم و به همه دنیا بگوییم آمریکایی ها چه می کنند. انشالله ما موفق می شویم و دکتر مسعود سلیمانی به زودی آزاد می شود.

او در آخر گفت: هر چه بیشتر حقیقت ها را بیان کنیم، بهتر است. ما باید به همه بگوییم که حقوق بشر در آمریکا تا چه حد پایمال می شود، وقتی روی یک کشور تمرکز می کنند، برای رسیدن به هدفشان دست به هر جنایتی می زنند! در تحریم های ایران همه دیدیم که آمریکایی ها چطور بچه های بی گناه را از دارو محروم می کنند و در واقع پیغام شان این است که یا تسلیم شوید یا بمیرید! ما تا حدی که بتوانیم در پرس تی وی در مورد بازداشت غیرقانونی و ادامه حبس یک ساله مسعود سلیمانی، دانشمند برجسته ایرانی روشنگری می کنیم تا همه از دروغ های آمریکایی در مورد عدالت و قانون مداری با خبر شوند!

مرضیه هاشمی در حالی درباره اقدامات شبکه پرس تی وی برای درخواست پایان دادن به بازداشت دکتر مسعود سلیمانی از 30 مهر سال گذشته تاکنون، سخن گفت که این شبکه ضمن تدارک برنامه های مختلف، گزارش های خبری و کلیپ ها و مستندهای تولیدی درخصوص این اقدام غیرقانونی آمریکا، روز سه شنبه 30 مهر کنفرانس خبری خانواده و همکاران پروفسور سلیمانی با اصحاب رسانه های داخلی و خارجی را در محل این شبکه برگزار می کند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha