سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: موظفیم گفتمان حسینی(ع) را درحوزه‌های معرفتی، مادی و تبلیغاتی به جوانان منتقل کنیم ؛ چون نسبت به آنها بدهکار و مسئولیم که باید آن را ادا نمائیم.

به گزارش خبرگزاری« حوزه » در کرمانشاه، به نقل از شبکه زاگرس، آیت‌الله مصطفی علما، صبح امروز در اجتماع عزاداران حسینی دانشگاه‌های استان کرمانشاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، دعوت به خداوند و ارزش‌های الهی را مهمترین ویژگی حضرت سید الشهدا(ع) دانست و تصریح کرد: اینکه پیروان دیگر ادیان الهی به امام حسین (ع) ارادت دارند نشان می‌دهد که قیام آن حضرت یک تفکر پویا و انسان ساز است.

وی با برشمردن خصایص حضرت امام حسین (ع) یادآور شد: برگزاری مراسم اربعین از ویژگی‌های برجسته حضرت سیدالشهدا (ع) بوده و هیچ پیامبر یا امام و معصومی مراسم اربعین نداشته است.

آیت‌الله علما با بیان ارزش‌های اربعین حسینی(ع) گفت: امام سوم شیعیان تمام هستی خود را در روز عاشورا در طبق اخلاص گذاشت و به خداوند تقدیم کرد و به راستی دیه و خون‌بهای ایشان خود خداوند یکتا هستند.

وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم به‌راحتی از امام حسین (ع) بگذریم حتی مسیحیان نیز برای ایشان موکب برپا می‌کنند و در گزارش‌های خبری نیز شاهد بودیم که با اشاره به کتاب انجیل تأکید می‌کردند که از سیدالشهدا(ع) خبر داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: موظفیم گفتمان حسینی(ع) را در حوزه‌های معرفتی، مادی و تبلیغاتی به جوانان منتقل؛ چون نسبت به آنها بدهکار و مسئولیم که باید آن را ادا نمائیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اهمیت آموزش جوانان نسبت به اهداف متعالی مکتب عاشورا باید مد نظر ما باشد،گفت: «باید در کلاس‌های درس از حرکت امام حسین (ع) و جایگاه ارزشمند اربعین بگوییم؛ چراکه فرزندان ما از بهترین جوانان جهان هستند و ما موظفیم دین اسلام را به آن‌ها آموزش دهیم.

وی تأکید کرد: «ما نسبت به جوان‌ها بدهی و مسئولیت داریم که باید آن را ادا کنیم و باید در خدمت آنان باشیم و این دانشگاه‌ها جای خوبی برای رشددادن سرمایه‌های ارزشمند ماست.

آیت الله علما با بیان اینکه به نظر من نفت و گاز سرمایه نیست، این جوان‌ها که باید نفت و گاز را در آینده هدایت کنند، سرمایه هستند؛گفت: به همین دلیل مقام معظم رهبری برای جوان‌ها وقت زیاد می‌گذارند و تأکید دارند برای جوانان باید برنامه‌هایی متناسب با سن و سال شان تدارک ببینیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای سومین سال پیاپی میزبان اجتماع عزاداران حسینی دانشگاهیان استان کرمانشاه است، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برای سومین سال بوده که میزبان همه دانشگاهیان استان کرمانشاه با محور عزاداری دهه آخر صفر است.

حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی افزود: «اگر تا به حال تجربه حضور در راهپیمایی اربعین را نداشته‌اید، حتماً سال‌های آینده اقدام کنید؛ چراکه حس و حال و صحنه‌های کم‌نظیری را تجربه خواهید کرد

دکتر جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هم در سخنانی با اشاره اینکه بخش مهمی از راهپیمایان و نیروی کارو خدمت در اربعین حسینی(ع) را جوانان تشکیل داده اند گفت: ما وظیفه داریم که درحوزه‌های معرفتی، مادی و تبلیغاتی راه و سیره حسینی را به جوانان منتقل کنیم، زیرا همان گونه که امام راحل ره فرمود همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha