شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زندان

حوزه/ زندانیان عربستانی از کبودی، سوختگی، جراحت و کمبود شدید وزن رنج می برند و برخی از آنان به خاطر مجروحیت در نتیجه سوء تغذیه نمی توانند حرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یکی از زندانیان عقیدتی عربستان از شرایط بسیار ناگوار بازداشت شدگان در زندان های انفرادی رژیم آل سعود پرده برداشت.

در صفحه توئیتر این زندانی عقیدتی به نقل از یکی از زندانیان سابق که بیش از نیمی از سال را در زندان به سر برده، نوشته شده: این توصیفات زندان انفرادی است؛ طول و عرض آن دو متر و نیم است که در همین فضا هم دستشویی و هم قسمتی برای خوردن و خوابیدن وجود دارد. در آن یک تکه اسفنج پاره برای خوابیدن است و پنجره ای برای تهویه هوا وجود ندارد.

شایان ذکر است که شرایط زندان های رژیم آل سعود بسیار بد است و مطابق گزارش های بین المللی درز کرده از زندان های آل سعود، کمترین و ابتدایی ترین حقوق یک انسان در آن رعایت نمی شود.

زندانیان از کبودی، سوختگی، جراحت و کمبود شدید وزن رنج می برند

روزنامه گاردین پیشتر تاکید کرد: بعد از افزایش فشار علیه آل سعود به خاطر رفتار آن با زندانیان عقیدتی، به ویژه بعد از ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی، حدود 60 نفر از زندانیان مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که آنان از کبودی، سوختگی، جراحت و کمبود شدید وزن رنج می برند.

این روزنامه اشاره کرد: برخی از زندانیان به خاطر مجروحیت ساق پا، لاغری شدید در نتیجه سوء تغذیه و کمبود مایعات در بدنشان به هیچ عنوان نمی توانند حرکت کنند.

گاردین تصریح کرد: برخی از زندانیان از کمبود شدید وزن رنج می برند و دائماً خون استفراغ می کنند و جراحت در بدنشان گسترش پیدا کرده و برخی از زخم ها به خاطر کوتاهی پزشکی، بهبود نیافته و کهنه شده است.

محرومیت از تماس با خانواده به مدت دو سال

"یمنی دسای" زندانی عربستانی از رفتار رژیم آل سعود در زندان ها پرده برداشت و گفت: من و خواهرم در مدتی که زندانی بودیم از تماس با خانواده محروم شدیم و حتی یکبار هم اجازه تماس ندادند. با ما یک زندانی به نام "حنان" بود که دو سال کامل از تماس با خانواده اش محروم شده بود.

وی ادامه داد: نقض حقوق زندانیان در زندان آل سعود بسیار زیاد است و در زمستان آب گرم را قطع کرده و ما را از وسائل نظافتی مثل صابون محروم  می کردند و در بهترین حالت به ما اجازه می دادند تا تنها به مدت یک ساعت بیرون برویم و خورشید را ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • %D8%AC%D9%85%D8%A7%D IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    ترجمه از کجا؟