چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امسال 5 هزار طلبه در طرح هدایت علمی حضور دارند که بر اساس اصول علمی و آموزشی حوزه به تحصیل مشغول هستند و طبق سنت حوزه آزاد به انتخاب استاد می پردازند؛ اولین درس خارجی که مشمول این طرح شد، درس خارج حضرت آیت الله سبحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز با حضور در دفتر آیت الله العظمی سبحانی در دیدار با این مرجع تقلید، گفت: وجود مبارک آیت الله العظمی سبحانی برکتی عظیم برای حوزه های علمیه کشور است؛ خوشبختانه امروز مرکز امام صادق(ع) در پردیسان نیز به یک پایگاه خوب علمی تبدیل شده است.

وی افزود: امسال 5 هزار طلبه در طرح هدایت علمی حضور دارند که بر اساس اصول علمی و آموزشی حوزه به تحصیل مشغول هستند و طبق سنت حوزه آزاد به انتخاب استاد می پردازند؛ اولین درس خارجی که مشمول این طرح شد، درس خارج حضرت آیت الله سبحانی است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: این طرح به آزادی طلاب در انتخاب دروس توجه دارد و از دیگر سوی هر 15 طلبه که در یک درس شرکت می کنند، دارای استاد و مشاور هستند که امسال حدود 40 مدرسه و خوابگاه و مراکز را با 4هزار طلبه پوشش دادیم.

وی گفت: در فاصله دو ساله با این طرح، سطح نمرات و دروس طلاب بهتر شده است؛ خوشبختانه این طرح تاکنون موفق بوده است و با جدی تر شدن انتخابات و رشد مقاله نویسی و... به تدریج این طرح را به سمت درس خارج هدایت می کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که برکات حضرت عالی در حوزه علمیه قابل شمارش نیست، گفت: امسال 23 آبان، 16 ربیع، اجلاسیه اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می شود و از حضرت عالی دعوت به عمل می آوریم  که در این اجلاس حضور داشته باشید.

آیت الله اعرافی در پایان به ذکر مباحثی پیرامون سطوح جدید علمی و آموزشی درحوزه و بهره مندی رشته های علمی حوزه ازتالیفات علمی این مرجع تقلید پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha