جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره بین المللی سیره فاطمی

حوزه/ کنگره بین المللی سیره فاطمی به همت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دو سطح پژوهشی و دانش آموزی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کنگره بین المللی سیره فاطمی با موضوع «هر مسلمان یک پژوهشگر» به همت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دو سطح پژوهشی و دانش آموزی برگزار می شود.

محورهای اصلی این کنگره شامل عناوینی همچون «الگوسازی، ترویج و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی بر مبنای سیرۀ حیات حضرت زهرا(س) با استناد بر بند 7 بیانیۀ گام دوم انقلاب»، «مقاومت و پایداری در سیرۀ حضرت زهرا(س)»، «تحلیل سیره و فعالیت های حضرت زهرا(س) در حوزه های سیاسی، اجتماعی و علمی» و «نقش حضرت زهرا(س) در جهاد فرهنگی و اقتصادی» هستند.

از دیگر محورهای این همایش می توان به موضوعاتی همچون «رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد در سیرۀ حضرت زهرا(س)»، «شاخصه‌های خانوادۀ سالم در سیرۀ فاطمی»، «اقتصاد مقاومتی در سیرۀ فاطمی»، «حیات مبارزاتی و بازنمایی الگوهای فرهنگ فاطمی در انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و مدافعان حرم با رویکرد سیره حیاتی زنان ایثارگر» و «بازیابی و بازنمایی کنش گری های اجتماعی و مواضع حضرت زهرا در تلاطم های سیاسی  و فرهنگی و اجتماعی عصر خود» اشاره کرد.

آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات ۲۰ دی ماه ۱۳۹۸ است و علاقه مندان جهت ارسال مقالات می توانند به تارنمای conf.omidnoor.ir مراجعه کنند و نتایج داوری مقالات نیز یکم اسفندماه 1398 اعلام خواهد شد.

به چهار مقاله برتر کنگره کمک هزینه سفر به کربلای معلی و به 10 مقاله برگزیده نیز جوایز نفیس اهدا خواهد شد و در ضمن امکان چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی وجود دارد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha