جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین فقیه

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: بحث غدیر بحث امامت و امامت نیز از اصول دین است و اگر این بحث به لحاظ نظری و التزام عملی روشن شود جامعه از این همه شبهات واکسینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین فقیه معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، ظهر امروز در نشست یاوران و مبلغان غدیر در بوشهر، ولایت را ستون خیمه دین دانست و گفت: بحث غدیر بحث امامت و امامت نیز از اصول دین است و اگر این بحث به لحاظ نظری و التزام عملی روشن شود جامعه از این همه شبهات واکسینه می شود.

وی موضوع ولایت و امامت را جزو مبانی دین دانست و گفت: التزام انسان به این مسئله سبب می شود که انسان سلامت فکری پیدا کند و اگر سلامت فکری وجود داشته باشد عمل ما ارزش پیدا می کند.

حجت الاسلام فقیه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه ها را فرصت مناسب برای غدیرشناسی و تبیین آن عنوان کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی می توان از این فرصت برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر در بین جوانان به ویژه دانشجویان استفاده کرد.

حجت الاسلام رضا خدری نیز در این جلسه خواستار برنامه ریزی دقیق برای طرح یاوران و مبلغان غدیر شد و گفت: حوزه علمیه ظرفیت بسیار خوبی برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر و غدیرشناسی در جامعه است و بسیاری از مبلغان آن در طی چند سال گذشته نسبت به این موضوع جدیت داشته اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر وجود طلاب محصل و روحانیون طرح هجرت را پتانسیل و ظرفیت حوزه علمیه برای تبلیغ معارف دین عنوان کرد و گفت: می توان از ظرفیت نیروی انسانی حوزه در قالب فعالیت های پژوهشی متناسب با موضوع غدیر استفاده کرد.

وی بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر بنیاد بین المللی غدیر و حوزه علمیه تاکید کرد و خواستار ارتباط بیشتر این دو نهاد دینی شد.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha