جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار ورزشکاران همدانی با حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: برخی از افراد و خانواده ها به دلیل نبود شرایط مالی و اجتماعی توانایی حضور در باشگاه ها را ندارند و لذا اگر بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم، در آینده همین افراد مدال آورندگان ما در رقابت های بین المللی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جمع مدیران و معاونان ورزش و جوانان و ورزشکاران همدانی، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به ورزش یادآور شد: ورزش یکی از عوامل اساسی بازدارنده آسیب های اجتماعی است که امروز با آن در جامعه مواجهیم.

وی افزود: این وظیفه همه ما است که ورزش را به عنوان یک عمل که نه تنها تضمین کننده سلامت جسم است بلکه به عنوان تضمین کننده سلامت روانی در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه همدان با بیان این که ورزش یکی از موضوعاتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد، خاطر نشان کرد: همه ما افراد ورزشکاری را مشاهده کرده ایم که با وجود همه مشکلات و آسیب ها به علت آن که اهل ورزش بوده اند امروز سالم تر از هم سن و سالان خود هستند.

وی به وضعیت ورزش استان اشاره کرد و گفت: استان همدان در بعضی از رشته ها دارای وضیت خوبی است که جای تقدیر و تشکر دارد اما در برخی از رشته ها ضعف های اساسی داریم که نیازمند تقویت در مدیریت ها می باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: استان همدان از قدیم در خیلی از عرصه ها پیشتاز بوده است و امروز نیز همان ظرفیت ها وجود دارد اما نکته مهم در این جا این است که این ظرفیت را به فعلیت برسانیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در بحث تقسیم بودجه ها توجه مسئولان به برخی از رشته های ورزشی را خواستار شد و گفت: مسئولان نسبت به بعضی از رشته های ورزشی توجه بیشتری دارند و این مشکلی است که در سطح کشور با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطر نشان کرد: اگر به برخی از رشته ها توجه بیشتری شود موفقیت ها و مدال آوری های بیشتری را در عرصه های بین المللی شاهد باشیم اما متاسفانه به دلیل بی توجهی هایی که صورت می گیرد استعداد های خوبی را از دست می دهیم.

استعداد هایی بسیاری در کوچه های شهر وجود دارد که نیازمند حمایت هستند

وی با این که امیدواریم در همدان چنین اتفاق رخ ندهد، ابراز داشت: گاهی از موارد در یک رشته میلیارد ها تومان خرج می شود اما در رشته دیگری به دلیل همین مشکلات حتی زمینی برای تمرین هم پیدا نمی شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: برخی از موارد با وجود آنکه ورزشکاری مدال طلا نیز کسب کرده است اما مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان قرار می گیرد در حالی که یک رشته ورزشی با وجود آنکه حتی با نتیجه یک برصفر هم بازی را باخته است همه خوشحال می شوند که ما باید پنج گل می خوردیم اما الان یک گل خورده ایم و این نشان دهنده این است که فرهنگ ورزش ما تنزل پیدا کرده است.

وی در قسمت پایانی صحبت های خود توجه به مناطق کم برخوردار را توسط مسئولان ورزش و جوانان خواستار شد و گفت: اگر بخواهیم شاهد رشد ورزش استان باشیم باید به خاطر داشته باشیم که استعداد هایی در کوچه های شهر وجود دارد که نیازمند حمایت می باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: ورزش یک استعداد ذاتی است که نیازمند شناسایی است و اینکه در باشگاه منتظر باشیم تا یک نفر با استعداد خودش بیاید یک انتظار بیهوده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد و خانواده ها به دلیل نبود شرایط مالی و اجتماعی توانایی حضور در باشگاه ها را ندارند، تاکیدکرد: اگر بتوانیم این افراد را شناسایی کنیم، در آینده همین افراد مدال آورندگان ما در رقابت های بین المللی خواهند بود.

امام جمعه همدان در پایان تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان باید توجه بیشتری به مساله استعداد یابی داشته باشد و تسلط خود را به کوچه پس کوچه ها شهر افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha