جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه استفاده از کتب آیت الله العظمی سبحانی در اکثر پایه های تحصیلی حوزوی را نشانگر نقش پررنگ و حیاتی مراجع عظام در پویایی حوزه های علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد امروز در دیدار مدیر حوزه های علمیه کشور با آیت الله العظمی سبحانی گفت: کتاب های حضرت آیت الله سبحانی در همه پایه های تحصیلی در حوزه های علمیه به جز پایه سطح تدریس می شود که نشان دهنده نقش پررنگ وحیاتی مراجع عظام در پویایی حوزه های علمیه است.

وی افزود: کتاب «فرازهایی از زندگی پیامبر اسلام(ص)»، در پایه ۱، ۲ و سفیران، «الموجز» در برنامه جاری به عنوان کتاب اصلی در پایه ۴ و در برنامه جدید که ۲۵۰ مدرسه در سطح یک مشغول آن هستند به عنوان کتاب اصلی مورد استفاده قرار می گیرد که هر دو از تالیفات آیت الله العظمی سبحانی به شمار می آیند.

معاون آموزش حوزه یادآورشد: کتاب «الوسیط» آیت الله العظمی سبحانی در سفیران و برنامه جاری در پایه ۵ و ۶ به عنوان بدیل از سال گذشته مطرح شده است؛ «کلیات فی علم الرجال» ایشان نیز به عنوان کتاب درسی در حوزه استفاده می شود.

وی افزود: کتاب «المحاضرات» تنها کتاب اعتقادی است که در سطوح اعتقادی مطالعه می شود؛ کتاب «اصول الحدیث» نیز در پایه ۱۰ تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد یادآورشد: تاسیس، تدوین و کلیات بسیاری از رشته ها به موسسه امام صادق(ع) که تحت اشراف حضرت عالی است بر می گردد؛ درسطح ۲ علوم اسلامی با گرایش کلام اسلامی سرفصل ها و کلیات آن تصویب و ابلاغ شده است؛ در سطح سه، موسسه پیشنهاد اصلاحی داشته است که نام آن رشته را رشته کلام اسلامی با گرایش کلام جدید گذاشته اند که به شورای گسترش رفته است.

وی تصریح کرد: رشته کلام مقارن نیز به پیشنهاد موسسه به عنوان کلام اسلامی با گرایش کلام تطبیقی بین المذاهب مطرح شد که این کتاب در فرایند ابلاغ قرار دارد؛ در سطح سه وهابیت رشته کلام و فرق انحرافی با گرایش نقد وهابیت نهایی شده و به شورای گسترش رفته است و ابلاغ می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    حفظه الله تعالی
  • مشتاق IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    حضرت علامه سبحانی عالم بزرگوار عصر هستند که در واقعا در همه عرصه ها صاحب نظرند که ان شاءالله سایه بلندشون مستدام باشه