جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با تأکید بر تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان با اجرای هدفمند برنامه‌های فرهنگی و دینی در سطح مدارس، تصریح کرد: در این عرصه مهم حوزه علمیه همواره آمادگی خود را جهت همراهی و همکاری سازنده با آموزش اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در نشست مشترک با مسؤولان آموزش و پرورش استان، تعلیم به همراه تربیت را مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: باید همان طور که در بخش علمی تلاش و سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، حوزه تربیتی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که بی توجهی ویا کم توجهی به مباحث تربیتی و اخلاقی در دستگاه تعلیم و تربیت، آسیب زا خواهد بود، افزود: علم بدون تربیت دینی و اخلاقی هیچ سودی برای جامعه اسلامی نخواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز به وضوح علم بدون اخلاق و تقوا را در جوامع غربی می‌بینیم، خاطرنشان کرد: مشکلات و آسیب‌های اخلاقی و انسانی که امروز در غرب شاهد هستیم نتیجه بی توجهی به تربیت در کنار علم آموزی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علم بدون تقوا و تربیت دینی نمی‌تواند انسان را به تعالی و سعادت حقیقی رهنمون سازد، تصریح کرد: سیاست‌های غلطی که امروز از برخی حکام غربی شاهد هستیم نتیجه نادیده گرفت اخلاق و تقوا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه‌های علمی و آموزشی در آموزش و پرورش باید تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد، ادامه داد: با توجه به هجمه‌های وسیعی که نسل جوان ما را تهدید می‌کند توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی در دستگاه تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان با اجرای هدفمند برنامه‌های فرهنگی و دینی در سطح مدارس، تصریح کرد: در این عرصه مهم حوزه علمیه همواره آمادگی خود را جهت همراهی و همکاری سازنده با آموزش اعلام کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت حضور مبلغان دینی در سطح مدارس تأکید کرد و گفت: حضور روحانیت در مدارس و تعامل و ارتباط نزدیک با دانش آموزان می‌تواند موجب تقویت اعتقادات دینی آن‌ها شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز مدارس خط مقدم فعالیت‌های تبلیغی به منظور مقابله با هجمه‌های دشمنان علیه ارزش‌های دینی و معنوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha