چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انور آدمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سقز گفت: امام جمعه شهرستان سقز در ادامه به اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، تاکید کرد: یکی از سنت های حسنه در دین مبین اسلام، وقف می باشد که این سنتی دیرینه در دین مبین اسلام است و ریشه در اصول بنیادین اسلام دارد و شاید بتوان گفت که اولین واقفین در اسلام رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام بوده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا انور آدمی، شامگاه سه شنبه در جمع تعدادی از خیرین شهرستان سقز، با اشاره به اینکه دستگیری از برادر مسلمان وظیفه ای همگانی است، اظهار داشت: برخی از امور در دین اسلام وجود دارد که انجام آنها بر همه ما تکلیف است و از این امور به عنوان «واجب عینی» نامبرده می شود، همانند کمک به برادر دینی، سنت امر به معروف و نهی از منکر، وقف و...

امام جمعه شهرستان سقز در ادامه با اشاره به اینکه فقر به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی نیست، بیان کرد: اسلام ذاتا با مسئله فقر مشکل دارد و فقر را عامل پسرفت و جاماندگی جامعه بشری می داند و همواره مسلمانان را تشویق به کار و تلاش برای داشتن زندگی شرافتمندانه می کند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه عده ای به اشتباه در اسلام مشق فقر را تبلیغ می کنند، عنوان کرد: بی شک فقر می تواند مانع پیشرفت انسان را در تمامی موارد شود و فراغ فکر و تفکر را از آدمی بستاند.

ماموستا آدمی تصریح کرد: اگر به زندگی بزرگان دین اسلام به خوبی نگاه کنیم، اکثر عالمان از نظر مالی و اقتصادی وضعیت معقول و قابل قبول داشته اند ولی کسانی هستند که با دستان خود تاریخ اسلام را تحریف می کنند و اینگونه می خواهند القا کنند که اسلام با ثروت و مکنت مشکل دارد در حالی که قضیه عکس این می باشد.

امام جمعه شهرستان سقز گفت: وقتی که جامعه اسلامی از نظر اقتصادی و مالی قوی باشد، بی شک می تواند هم در بحث تبلیغ دین موفق عمل کند و هم اینکه بسیاری از ناهنجاری ها که معلول فقر و تنگدستی است در جامعه مسلمین از بین بروند و نیاز جامعه اسلامی به بیگانگان از بین برود.

این عالم اهل سنت در ادامه با تقدیر از خیرین و کسانی که به نوعی دستگیر اقشار ضعیف جامعه هستند، اظهار داشت: کاری که شما افراد برای رشد و ارتقا جامعه اسلامی انجام می دهد هیچ کم از جهاد ندارد و بسیاری از شما در کارهای عام المنفعه حضوری همیشگی داشته و دارید که این برای همه ما مایه افتخار است که چنین افراد مومن و خیرخواهی در جامعه اسلامی دیده می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاری که شما خیرین در جامعه اسلامی انجام می دهید از چندین بعد قابل توجه و دقت است، نخست اینکه با فقر مبارزه کرده اید و دوم اینکه کار شما به نوعی کمک به رشد جامعه اسلامی و دین خدا می باشد.

ماموستا آدمی در ادامه بیان کرد: هرچه تعداد خیرین در جامعه اسلامی فراوان باشد، فقر و تنگدستی نیز کم می شود و در مقابل جامعه روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

امام جمعه شهرستان سقز در ادامه به اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، تاکید کرد: یکی از سنت های حسنه در دین مبین اسلام، وقف می باشد که این سنتی دیرینه در دین مبین اسلام است و ریشه در اصول بنیادین اسلام دارد و شاید بتوان گفت که اولین واقفین در اسلام رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام بوده اند.

وی با اشاره به اینکه وقف حسنه و سنتی ماندگار در دین اسلام است که باید همه در ترویج این سنت دینی و الهی کوشا باشیم، اظهار داشت: باید همه با انجام کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه مبلغ سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی باشیم و بتوانیم با اشاعه این فرهنگ دینی در جامعه بخشی از مشکلات جامعه پیرامون خود را برطرف نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha