جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام باکویی با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید با رفتار و اعمال خود، جامعه را به سمت دینداری سوق دهند، تصریح کرد: رشد معنوی و دینی جامعه اسلامی بستری برای سعادت و تعالی حقیقی خواهد بود.

حجت الاسلام باکویی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، توجه به اخلاق در حوزه را یک اصل محوری دانست و گفت: یک طلبه موفق باید همواره به اخلاق حسنه دینی آراسته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب باید در کنار علم آموزی به اخلاق و معنویت نیز توجه ای داشته باشند، افزود: رشد علمی یک طلبه در حوزه نیز به جایگاه اخلاقی و تربیتی او بستگی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین اولویت ها و تأکیدات مراجع عظام دینی توجه حوزه به مباحث اخلاقی و تربیتی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز مدارس علمیه باید تقویت جنبه اخلاقی و تربیتی طلاب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام باکویی با بیان این که یک طلبه مهذب در جامعه موفق تر خواهد بود، تصریح کرد: طلاب و روحانیان همواره در معرض نگاه های عمومی قرار دارند و به طور حتم طلبه ای که مباحث اخلاقی و معنوی در او پررنگ تر باشد، بیشتر مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله تهذیب نفس موجب رشد و تعالی طلاب در مسیر زندگی طلبگی خواهد شد، افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های طلاب جوان حوزه باید توجه به معنویت و تزکیه نفس باشد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که علمکرد یک طلبه در جامعه باید در تراز دین و ارزش های الهی باشد، افزود: طلاب و حوزویان به عنوان پرچم داران تبلیغ دین و معارف اسلامی در جامعه همواره از یک جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردارند که باید در حفظ این جایگاه همواره کوشا باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن همواره به دنبال تخریب چهره روحانیت در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رفتار، اخلاق و اعمال یک طلبه و روحانی باید به گونه ای باشد تا موجب جذب مردم به ویژه نسل جوان به سمت ارزش های الهی شود.

حجت الاسلام باکویی با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید با رفتار و اعمال خود، جامعه را به سمت دینداری سوق دهند، تصریح کرد: رشد معنوی و دینی جامعه اسلامی بستری برای سعادت و تعالی حقیقی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha