پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه در استان همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: امروز متاسفانه با تعطیل کردن مجالس روضه های خانگی، امام حسین(ع) را از خانه بیرون کردند و به جای آن ماهواره را به خانه ها آوردند که نتیجه آن وجود همین مشکلات در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد توحید همدان با بیان این که سه چیز باعث رشد سریع تر انسان می شود اظهار داشت: اولین سفارشی که بزرگان نسبت به اثرات فراوان آن در دنیا و آخرت کرده اند احترام به پدر و مادر است.

وی افزود: هر زمانی که انسان در زندگی خود دچار مشکل شدید می شود، باید متوسل به پدر و مادر خود شود چرا که هم ردیف عبادت خداوند توجه به پدر و مادر عنوان شده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هر عمل مستحبی که انجام می دهید پدر و مادر خودتان را هم شریک کنید ابراز داشت: با این کار در هر کار مستحبی دوثواب برای انسان نوشته می شود یکی ثواب عمل مستحب و دیگری توجه به پدر و مادر است که دعای آنها نیز پشت راه انسان می باشد.

وی، دومین سفارش بزرگان را خواندن نماز شب عنوان کرد و یادآور شد: اهمیت نماز شب در رشد انسان به حدی است که گفته شده است اگر نتوانستید برای نماز شب بیدار شوید نه تنها می توانید فردای آن شب و در روز قضای آن را به جا بیاورید بلکه حتی در حال راه رفتن نیز می توانید نماز مستحبی را بخوانید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، گریه بر امام حسین(ع) را یکی از عجایب عالم عنوان کرد و گفت: گریه بر امام حسین(ع) سومین سفارشی است که بزرگان در مسیر رشد انسان معرفی کرده اند.

وی تصریح کرد: خداوند به دنبال آن است که خیلی راحت انسان را به بهشت ببرد و بنای این را ندارد که حال انسان ها را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: زمانی که انسان دوستدار رفتن به زیارت حضرت باشد اما شرایط این سفر وجود نداشته باشد باید بداند که در ثواب تمام زائرانی که به کربلا رفته اند شریک است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید قدر روضه های خانگی و مجالس امام حسین(ع) را بدانیم اظهار داشت: هر کسی اگر در توانش است بهتر است که مجلس روضه ای را در منزل برگزار کند، چرا که بسیاری از مشکلات را همین روضه ها از بین می برند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه با تعطیل کردن مجالس روضه های خانگی، امام حسین(ع) را از خانه بیرون کردند و به جای آن ماهواره را به خانه ها آوردند که نتیجه آن وجود همین مشکلات در جامعه است.

وی، مجالس امام حسین (ع) را همچون بهشت دانست و گفت: بالاترین لذتی که برای اهل بهشت وجود دارد دیدن روی امام حسین (ع) است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    0 0
    چقدر نوع تیتر زدن اشتباه است اصلا مقایسه کردن روضه خانگی با ماهواره اشتباه محض است