پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پیروزی بی سابقه مسلمانان در انتخابات سرتاسری کانادا

حوزه/ انتخابات سرتاسری دو روز پیش کانادا شاهد پیروزی قابل توجه کاندیدای مسلمانان بود. حداقل 11 کاندیدای مسلمان از جمله 4 زن موفق شدند کرسی هایی را به دست بیاوردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در یک پیروزی بی سابقه برای جامعه مسلمانان کانادا،  بسیاری از کاندیدای مسلمان در انتخابات سرتاسری سال 2019 که روز دوشنبه در این کشور برگزار شد پیروز شدند.

حداقل 11 کاندیدای مسلمان ، از جمله چهار زن ، کرسی هایی را در انتخابات کسب کردند که انتظار می رود تحولات دریایی در سیاست گذاری کشور کانادا به همراه داشته باشد.

لیبرال ها در 157 منطقه انتخاب شدند که جاستین تروودو برنده پاپینو در مونترال شد. حزب برای کسب اکثریت به 170 نفر احتیاج داشت. محافظه کاران با 121 نفر در مرحله بعد بودند و پس از آن بلوک کببکوئیس با 32 و دموکرات های جدید با 24 کرسی قرار داشتند.

جزئیات بیشتر این انتخابات به شرح زیر است:

عمر الگابرا در مرکز میسی ساگا، دوشنبه برای سومین بار انتخاب شد. وی یک فعال اجتماعی، فارغ التحصیل مهندسی مکانیک می باشد که از 2006 تا 2008 در مجلس عوام بوده و در سال 2015 نیز انتخاب شد.

ایکرا خالد یک مسلمان لیبرال دومین دوره نیز انتخاب شد. خالد زن جوان پاکستانی و کانادایی ، در سال 2007 از دانشگاه یورک فارغ التحصیل شد ، و دارای مدرک دوگانه جرم شناسی و نوشتن حرفه ای است.

زیاد عبدالطائف، نماینده ادمونتون در اتاوا پس از دریافت حمایت گسترده از رای دهندگان انتخاب شد.

 سلما زاهد نماینده مرکز اسکاربورو نیز رقیب محافظه کار خود را شکست داد. علی احساسی نامزد لیبرال نیز در ویلوودیل کرسی خود را حفظ کرد.

 احمد حسین ، نامزد لیبرال، وزیر مهاجرت و نماینده فعلی پارلمانی در یورک ساوت وستون انتاریو، در پست خود بار دیگر انتخاب شد. مجید جواهری، مریم منصف، یاسمین رتنسی، عارف ویرنی و صمیر زبیر دیگر نامزدها از سوی مسلمانان بودند که در نواحی مختلف کانادا پیروز انتخابات بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha