پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
لوازم التحریر

 حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار خود با انتقاد از نبود نظارت بر فروشندگان لوازم التحریر در کشور وحتی استان کردستان گفت: دشمن چگونه می خواهد به جنگ باورهای ما بیاید؟!، آیا روش از این بهتر که تمام لوازم التحریر فرزندان ما به مانند برد تبلیغاتی فرهنگ غرب ایفای نقش می کنند؟!

حجت الاسلام علی مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با انتقاد شدید که از دست اندرکاران چاپ و تهیه نوشت افزار در کشور اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است که نوشت افزار و لوازم التحریر دانش آموزان از نظر شکل ظاهری با فرهنگی ایرانی ـ اسلامی بسیار غریبه شده اند.

امام جمعه شهرستان بیجار ادامه داد: در اکثر فروشگاه های لوازم التحریر نمادهای غربی و غیرایرانی به شدت چشم نوازی می کنند و اینگونه انسان متصور می شود که هرگز تولیدکننده ای در این حوزه در ایران وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هریک از فروشگاه های لوازم التحریر را باید مبلغان فرهنگ غربی معرفی کرد، گفت: متاسفانه با داشتن این همه اسطوره و شخصیت بزرگی ملی و دینی و حتی فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس، تصویری یا نمادی از این بزرگان بر روی لوازم التحریر دانش آموزان به چشم نمی خورد و آنچه دیده می شود چهره های بزک شده عروسک ها و شخصیت های فیلم های خارجی است که اکنون در کیف بیشتر دانش آموزان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نبود نظارت بر فروشندگان لوازم التحریر در کشور وحتی استان کردستان گفت: دشمن چگونه می خواهد به جنگ باورهای ما بیاید؟!، آیا روش از این بهتر که تمام لوازم التحریر فرزندان ما به مانند برد تبلیغاتی فرهنگ غرب ایفای نقش می کنند؟!

امام جمعه بیجار تصریح کرد: هزاران شهید و فرمانده دوران دفاع مقدس برای این سرزمین افتخارآفرینی کردن و حتی بزرگترین شخصیت ها و قهرمانان خارجی به جایگاه این عزیزان نمی رسند، اما دریغ از وجود تصویر یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بر روی جلد دفاتر و کتاب های درسی.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی لوازم التحریر تنها به سود بیشتر هستند نه چیز دیگری، گفت: خلا عرق ملی و مذهبی باعث شده است که امروز کودک ما فلان مرد یا زن بازیگر و... خارجی را بهتر از اسوه ها و شخصیت های ملی و مذهبی خودمان بشناسد که این برای جامعه ما یک فاجعه اسفناک است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: دولت باید تولیدکنندگان در این زمینه که توجهی به جز سود ندارند را به گونه ای تنبیه کند و از آنان بخواهد که تنها به فکر سود خود نباشند و بخشی از کارشان را فرهنگی کنند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: در منازل که ماهواره وجود دارد، بر روی جلد دفتر و... نیز چهره ناپسند بازیگران خارجی با پوشش های زننده به وفور دیده می شود پس معترف می شویم که در حال باختن جنگ و تهاجم فرهنگی به دشمنانی که هیچ اصل و اساس تاریخی و فرهنگی ندارند، هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha