پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر

حوزه/ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ناامیدی را در جوانان القا کند، گفت: آینده نظام روشن وامیدوار کننده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در همایش سراسری مدیران این بنیاد که در ستاد ناجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس اظهار داشت: همه ما باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمتگزاری در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، که فرهنگ شهدا و رزمندگان اسلام یعنی بهترین بندگان خدا بر روی زمین را تبیین می‌کند، پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در شرایط ویژه و پیچ تاریخی قرار گرفته است، افزود: باید چالش‌های پیش‌رو و مشکلات این پیچ تاریخی را بشناسیم و در راستای بصیرت‌افزایی گام برداریم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین راه‌های برون رفت از این پیچ تاریخی است، گفت: اگر دستگاه فکری و ذهنی خود را مطابق با رهنمودهای حضرت امام (ره) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم کنیم، قطعا به یک مهندسی ذهنی صحیحی دست خواهیم یافت که ما را از بن‌بست‌ها و مشکلات پیش رو نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرد انقلابی باید با بصیرت، علم، آگاهی و تقوا مسیر خود را پیدا کند و در آن حرکت بالنده‌ای داشته باشد، تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی عده‌ای بودند که از همه انقلابی‌تر رفتار می‌کردند؛ اما، چون معیارهای اساسی انقلاب اسلامی یعنی اصل بصیرت و ولایت‌مداری را نداشتند، دچار انحراف و از صراط مستقیم خارج شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز از الزامات ماندن در صراط مستقیم تبعیت از ولایت و خدمت خالصانه به مردم در نظام اسلامی است.

وی با طرح این سوال که چگونه شهدا موفق شدند صراط مستقیم را بیابند و در این مسیر تا حصول نتیجه گام بردارند، گفت: رمز موفقیت شهدا داشتن تقوای الهی در پرتو ولایت‌پذیری، بصیرت و آگاهی و تداوم در صراط مستقیم بود، که سبب شد تا امروز همچون ستارگان درخشنده راهنمای مسیر برای دیگران باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امروز وقتی به اقصی نقاط کشور می‌رویم جلوه‌های معنویت شهدا را درک می‌کنیم، شهدا در جای جای میهن اسلامی همچون امامزادگان عشق نور افشانی می‌کنند و مردم مناطق مختلف با افتخار از آنان و رشادت‌هایشان یاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما مملوء از ارزش‌های ناب اخلاقی، انسانی و معرفتی است، خاطرنشان کرد: ما باید پیش از هر چیز در وهله نخست این ارزش‌ها را بشناسیم و خود عامل آن باشیم و سپس در راه ترویج و نشر آن گام برداریم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تجلی دو لشکر با ویژگی‌های الهی و غیرالهی بود؛ در یک طرف رزمندگان اسلام قرار داشتند با خصائصی چون تقوا، انسانیت، محبت، ایمان و در طرف مقابل لشکری از جنایت و سفاهت وجود داشت.

وی با بیان اینکه امروزه هم نوعی جنگ با دشمن برقرار است، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش امروز در چارچوب جنگ روانی، بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را بر ملت ایران می‌آورند تا از این طریق نظام را در چشم مردم ناکارآمد و ناتوان جلوه دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دشمنان نظام امروز می‌خواهند با القای فساد در مسئولان کشور و انتقال آن به جوانان، ناامیدی را در سطح جامعه گسترش دهند، در صورتی‌که دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی خود مسئولیت برخورد با مفسدان اقتصادی را عهده‌دار بوده و تاکنون هم خوب عملکرده و پرونده هر فردی که متهم به فساد بوده را فارغ از جایگاه و ارتباطاتش مورد بررسی قرار داده و حتی افرادی که تخلفشان محرز شده را محاکمه می‌کند که این بیانگر عدالت‌خواهی و حق‌طلبی نظام است.

وی با اشاره به اینکه امروز کار دشمن انتشار یأس و ناامیدی در سطح جامعه به ویژه جوانان است، گفت: ما باید این جنگ روانی را مدیریت کنیم، رسانه‌های ما نباید انتشار دهنده القائات دشمنان باشند، متاسفانه برخی از مسئولان نیز ناخواسته تحت الشعاع فضاسازی دشمن قرار می‌گیرند و آدرس غلط به مردم می‌دهند.

سردار کارگر با بیان اینکه نباید آینده جامعه را تاریک جلوه داد، گفت: بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها در پرتو انقلاب اسلامی تحقق یافته که در نوع خود بی‌نظیر و بی‌بدیل هستند، اما متاسفانه آنگونه که باید به آن پرداخته نشده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی با سامانه پدافند هوایی کاملا بومی سوم خرداد را از جمله موفقیت‌های بارز جمهوری اسلامی در برابر دشمن عنوان کرد و افزود: کدام کشور جرأت انهدام پهپاد آمریکایی را دارد؟ این جمهوری اسلامی است که در برابر هر متجاوزی قد علم می‌کند و پهپاد او را می‌زند و می‌گوید اگر باز هم به حریم هوایی و ارضی و آبی ما تجاوز کنید، با برخورد قهرآمیز مواجه خواهید شد.

وی با تاکید براینکه ما وظیفه داریم اتفاقات خوب و غرورانگیز را به جامعه اطلاع و با تبلیغات موثرعنوان کنیم، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه صنعت دفاعی و دیگر صنایع به خودکفایی رسیده و تجهیزات خود را در عرصه‌های مختلف تامین می‌کند و با همین تجهیزات داخلی نفتکش انگلیسی متخلف را توقیف می‌کند که این بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های فرامنطقه‌ای است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به واسطه رهبری معظم انقلاب اسلامی هم امنیت خود را تامین کرده و هم امنیت منطقه را تامین می‌کند، افزود: ما باید خدا را به خاطر بهره‌مندی از رهبری شجاع و عظیم‌الشان شاکر باشیم، چراکه ایشان با تدبیر، کیاست و مدیریتی هوشمندانه سکانداری کشتی انقلاب را در اقیانوس مواج و پر تلاطم بر عهده گرفتند و با پشتیبانی الهی این سکان را در اختیار حضرت ولیعصر (عج) قرار خواهند داد.

وی در ادامه به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور ۲۰ میلیون نفر در این همایش بزرگ مذهبی و اعتقادی که در دنیا نمونه ندارد، بیانگر بیداری اسلامی و همراهی مردم و ملل مسلمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی است که دشمن از این حماسه بزرگ کوچکترین خبر را هم مخابره نکرد.

سردار کارگر بیان داشت: سال گذشته در جریان سفرهای راهیان نور بیش از هفت میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند که از این تعداد ۷۰ درصد جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بودند که نه انقلاب اسلامی را دیده‌اند و نه دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن در القا ناامیدی و شکست در اعتقاد و افکار جوانان تاکنون شکست خورده است، گفت: بسیاری از شهدای مدافع حرم جوانان دهه هفتادی هستند که این خود بیانگر انقلابی و ولایی بودن جوانان ما است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما نباید تحت تاثیر القائات دشمن قرار گیریم افزود: علی‌رغم تمامی این تبلیغات منفی، معدل عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی، بالا است، چرا که در عرصه‌های مختلف با رویش مواجه بودیم و حرکت رو به رشد و توسعه و بالندگی در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و تاثیر مثبت آن بر اقتدار و غرور ملی گفت: برای اینکه جریان دفاع مقدس در سطح جامعه به خوبی تبیین شود، باید آنرا با جنگ‌های ۲۰۰ سال گذشته مورد قیاس قرار دهیم، چراکه در گذشته هر گاه که جنگی اتفاق افتاده است برای ملت ما چیزی جز خفت و خواری، دادن امتیازات مادی و معنوی در پی نداشته است، اما دوران دفاع برای ملت ما پیروزی و غرور را به ارمغان آورده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  تصریح کرد: ایران اسلامی در دفاع مقدس در برابر قدرت‌های بزرگ غربی و شرقی ایستادگی کرد و با کمترین امکانات پوزه دشمن را به خاک مالید و اجازه تصرف حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمنان تابن دندان مسلح نداد. این در شرایطی بود که ما در گذشته زیر بار خفت قرادادهای ننگین گلستان چای و ترکمن چای رفته بودیم، که هر کدام به نوعی کشور را تضعیف و حقوق ملت را تا صد سال پایمال کرد.

وی گفت: در جنگ جهانی اول 10 میلیون نفر از مردم مظلوم ایران به واسطه ضعف حاکمیت از بین رفتند و در جریان جنگ جهانی دوم حاکم وقت در بحرانی‌ترین شرایط کشور را ترک کرد؛ اما حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس حتی از پناهگاه هم استفاده نکردند و این است تفاوت رهبر الهی و معنوی با رهبران طاغوتی.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امروز کشور به واسطه انقلاب و تجربیات دوران دفاع مقدس، سامانه‌های پدافندی پیشرفته و انواع پهپادهای رزمی و شناسایی و چند منظوره و همچمین جنگنده و جت آموزشی طراحی و تولید می‌کند که همگی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی در بومی کردن دانش و صنعت دفاعی دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت انقلابی و کار جهادی برای دشمنان ناخوشایند است، گفت: هرگاه از این دو فاکتور استفاده کردیم، سر و صدای دشمنان بلند شد، چراکه آنان مخالف روحیه جهادی و فرهنگ انقلابی هستند. امروز موتور محرکه و پیش برنده نظام روحیه جهادی و انقلابی است که باید این روحیه در جوانان نهادینه شود تا ثمرات آن را در گام دوم انقلاب شاهد باشیم.

سردار کارگر با بیان اینکه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه و تاکید فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته‌اند، گفت: ما نیز وظیفه داریم تا تغذیه مناسب فرهنگی برای جوانان ایجاد کنیم؛ چراکه امروز دشمن افکار جوانان ما را نشانه گرفته و می‌خواهد، فکر و باور جوان ما را تحت تاثیر قرار دهند. امروز دشمنان ما هر آنچه دارند هزینه می کنند تا دفاع مقدس دستخوش فراموشی و انحراف شود و مقابله با اینگونه سیاست ها، القائات و فرافکنی ها وظیفه همه ما است.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: الحمدلله تاکنون بنیاد عملکرد مطلوبی را در راستای اجرای وظایف محوله داشته که البته ما نباید به این بسنده کنیم و باید تلاش و فعالیت بیشتری داشته و با عمق و سرعت بیشتری حرکت کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به لحاظ تعامل در سطح دستگاههای لشکری و کشوری یک دستگاه نمونه محسوب می شود، گفت: در رابطه با موضوع چشم انداز و سند راهبردی نیز تاکنون بنیاد به بیش از ۸۰ درصد موفقیت دست یافته است و ان شا الله با تلاش مضاعف تا سال ۱۴۰۴ این درصد را نیز ارتقا خواهیم داد.

وی گفت: با توجه با تاکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر توجه به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به سرعت این موضوع را در دستور کار قرار داده و در سال نخست حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان و در سال بعد تعداد ۲۰ هزار نفر از این عزیزان را مورد تقدیر و قدردانی قرار داد. امسال نیز تعداد ۲۰۰ هزار نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سراسر کشور یعنی چیزی حدود ۴۰۰ برابر سال نخست مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha