سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موکب امام خامنه‌ای خرم آباد

 خورشید وند مسئول موکب اعظم امام خامنه ای" مد ظله العالی" خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن اشاره به آغاز فعالیت موکب اعظم خرم آباد از اربعین سال ۱۳۹۳ تاکنون اظهار داشت: این موکب در کیلومتر۵ محور خرم آباد_ بروجرد بعد از پلیس راه با محوریت مسجد آیت الله کمال‌وند واقع شده است و در ۴ حوزه خدمات اسکان، پذیرایی و فرهنگی، اجتماعی، بعنوان اولین، بزرگترین و مجهزترین موکب کشور در ایام اربعین فعالیت می کند.

خورشیدوند با اشاره به خدمات ۲۴ ساعته خدام به زائران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد زوار کشور و ده ها کشور خارجی از این گذرگاه عبور می کنند؛ از سال ۹۳ آمار پذیرایی حدود ۴۰۰ هزار نفر و در سال ۹۸ به بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی ارائه خدمات پزشکی، بانکی، آرایشگاه، برپایی کارواش سیار، حمام، سرویس بهداشتی، طب سنتی، ماساژور، مکانیک خودروهای سبک و سنگین، ثبت زائرین در سامانه سماح جهت بیمه، تجهیز و راه اندازی رادیو موکب(رادیو اربعین)، ضبط برنامه های تلویزیونی را از دیگر فعالیت های انجام شده در موکب عنوان کرد.

مسئول موکب امام خامنه ای خرم آباد خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ منزل مسکونی، مساجد، حسینیه ها، تکایا، اردوگاه های دانش آموزی و پادگان های نظامی برای آن دسته از زائرینی که قصد اسکان داشتند به کار گرفته شد.

وی بیان کرد: با بهره‌گیری از تصاویر شهدا در بزرگراه‌ها، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و مقابله با طرح شهید زدایی در برخی از معابر شهرهای مختلف کشور، از تصاویر علمای شهر خرم آباد رونمایی شد.

خورشیدوند برپایی یادمان شهدا، استفاده از تلویزیون شهری در مکان موکب جهت معرفی استان و شهرخرم آباد، معرفی شهدا، علما، مشاهیر، سبک های عزاداری استان، معرفی نقشه راه تا عتبات عالیات، ایجاد رادیو موکب، مستند سازی تلویزیونی و پخش روزانه و شبانه تصاویر از شبکه افلاک، ارائه بسته فرهنگی، پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، برگزاری نماز جماعت، برگزاری عزاداری کاروان های داخل و خارج کشور را از دیگر خدمات موکب برشمرد.

وی گفت: بیش از ۱۱۰ کودک بی سرپرست در غرفه ایتام مورد سرپرستی خیرین قرارگرفته و ماهیانه هزینه نگهداری به حساب موسسه حضرت رقیه(س) واریز می شود.

مسئول موکب امام خامنه ای در شهر خرم آباد تاکید کرد: با توجه به اینکه استان لرستان پنجمین استان امن کشور است می بایست این احساس امنیت هم ایجاد شود و با نگاه به ایدئولوژی اسلامی که فرهنگ را زیر بنا و اقتصاد را رو بنا میداند اگر غنای فرهنگی درست تبلیغ و ترویج داده شود سیل سرمایه گذار هم جهت تولید ثروت و اشتغال به این استان سرازیر میشود.

وی یاد آور شد : گردشگران فرهنگی راهیان نور، بیش از ۵ میلیون گردشگر و مسافر ایام نوروز و حجم ۶۵ درصد کل زوار اربعین حسینی علاوه بر خدمت رسانی ظرفیت بسیار مهمی برای معرفی استان میباشد.

خورشیدوند بیان کرد: راهبرد اربعین تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ادامه دارد، لذا مسئولین و مردم باید بعنوان مجریان این راهبرد در برنامه ریزی، تلاش برای رفع موانع زیر ساختی و مشارکت حداکثری تلاش نمایند.

خورشیدوند گفت: امروز این موکب با استفاده از تجمیع ظرفیت و بسیج مردمی توانسته است به یک قرارگاه عظیم مردمی تبدیل شود و در برنامه هایی مانند اولین لبیک به گام دوم انقلاب، دعوت از اساتید برتر کشور جهت تشریح مضامین گام دوم انقلاب، ایجاد قرارگاه در سطوح مختلف پذیرایی، مهندسی، پزشکی و کمک به مردم زلزله زده سر پل ذهاب، سیل پلدختر، مطالبه گری از مسئولین و برگزاری اردوهای جهای به منظور محرومیت زدایی بصورت جهادی و انقلابی وارد شود.

وی در پایان از راهنمایی ها و حمایت های مسئولین استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمه خرم آباد، روحانیت، استاندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ستاد اربعین، ستاد عتبات، نماینده آستان قدس در استان تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha