پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دومین جشنواره مطبوعات قم

حوزه/ رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم بابیان این‌که 350 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات قم ارسال‌شده است، گفت: تاکنون 103 خبرنگار در دومین جشنواره مطبوعات استان قم شرکت کرده‌اند./

به گزارش خبرگزاری حوزه،  مرتضی داستانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان این‌که 30 آبان ماه زمان برگزاری اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات استان قم است، اظهار داشت: تا امروز 350 اثر از 103 خبرنگار به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است که انتظار می‌رود در مدت‌زمان باقی تعداد آثار بیشتری ارسال شود.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر همکاران مهلت ارسال آثار تا روز جمعه سوم آبان ماه تمدید شد و علاوه بر این برخی از آثار با نواقصی روبرو است که انتظار می‌رود خبرنگاران نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

داستانی بیان داشت: خبرنگاران می‌توانند مطالب تولیدی خود تا ۲۰ مهرماه را به این دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی به تأثیر برگزاری جشنواره اول در تعداد و کیفیت آثار پرداخت و بیان داشت: تاکنون در بخش گزارش ۸۰ اثر دریافت شده که این نشان از تأثیر نخستین جشنواره مطبوعات استان بر محتوای تولیدات و همچنین رشد حرفه‌ای خبرنگاران است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم تصریح کرد: همان‌طوری که قبلاً نیز بارها اعلام‌شده است خانه مطبوعات و اداره کل ارشاد هیچ‌گونه دخالتی در داوری این دوره ندارد.

وی ادامه داد: درزمینهٔ عکاسی نیز گلایه‌هایی وجود داشت مبنی بر این‌که داوری از سوی داوران عکاس صورت بگیرد به همین منظور از داوران عکاس ملی در این دوره برای داوری بهره‌مند خواهیم بود.

داستانی تأکید کرد: در این جشنواره 36 اثر در دو بخش اصلی و ویژه به‌عنوان آثار برگزیده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و مجموعاً هدایای نقدی این دوره 700 میلیون ریال خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: در این دوره انتظار داشتیم که اهالی رسانه استان به کمک خانه مطبوعات بیایند ولی نه‌تنها کمکی صورت نگرفت بلکه حاشیه‌هایی فراوان برای خانه مطبوعات نیز ایجاد شد.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم ارتقاء جایگاه خانه مطبوعات را خواستار شد و ابراز داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته جایگاه خانه مطبوعات تضعیف و مخدوش شده است و در این میان ارتقای جایگاه خانه مطبوعات جز با همکاری و همراهی تمام رسانه‌های استان ممکن نیست و اگر مشکلی نیز در این زمینه وجود دارد باید درون خانواده رسانه‌ای قم مطرح و برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha