جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دانشگاه بیرجند طبق گفته رئیس دانشگاه در حال حاضر ۷۵۰ هکتار زمین دارد، بعد تمام حوزه‌های علمیه بیرجند یک هکتار هم نمی شود؛ بی عدالتی است که برای حوزه کم زمین بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، امشب در جمع مردم بیرجند در مسجد امام حسین(ع)، با بیان اینکه در کشور برنامه ای برای ایام تعطیلات دانش آموزان وجود ندارد، گفت: حدود ۱۲ میلیون دانش آموز، ۵ میلیون دانشجو و یک میلیون معلم در کشور داریم، برای ۱۰۰ روز تعطیلی در ایام تابستان این اینها چه کرده ایم؟ این نسل ۱۰۰ روز در اختیار ما بود و برای آنها کاری نکردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند طبق گفته رئیس دانشگاه در حال حاضر ۷۵۰ هکتار زمین دارد، بعد تمام حوزه‌های علمیه بیرجند یک هکتار هم نمی شود؛ بی عدالتی است که برای حوزه کم زمین بگذارند، افزود: سال قبل خیلی از لیسانس ها برای ثبت نام در حوزه علمیه بیرجند آمدند اما مکان کافی وجود نداشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه وقف برای مجالس امام حسین(ع) خوب و لازم است، اما این باید به حوزه تفسیر قرآن و ازدواج آسان نیز ترویج پیدا کند، گفت: سخنران ها در منبرها و مجالس خود حتما چند دقیقه را برای تفسیر قران بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهارداشت: مدیران مدارس و طلبه ها در جلسات کوتاه و یک ربعی برای دانش آموزان قصه های قرآن را بیان کنند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد جوانانی که جبهه رفتند از بچه مسجدی ها بودند و از طرفی ۹۸ درصد زندانیان از کسانی اند که نماز نمی خوانند، گفت: حضور بچه ها در مساجد باید پر رنگ باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه برخی منبری ها از ۳۰ دقیقه جلسه خود ۲۰ دقیقه را به تعریف خواب، شعر و روضه خوانی می گذارند، افزود: اینها هر کدام در سر جای خود لازم است اما باید کم باشد و دقایقی را به تفسیر قرآن اختصاص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه قرآن امروز مهجور واقع شده است، گفت: پیامبر(ص) در روز قیامت از اینکه مردم به قران اعتنا نکردند گلایه می کند.

انتهای پیام/ ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha