پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نماز در دین اسلام به عنوان پرچم دین اسلام شناخته می شود، لذا اگر می خواهیم که همواره پرچم اسلام در جهان برافراشته باشد باید به مسئله نماز توجه و اهتمام کافی داشته باشیم و هرگز نماز اول وقت خود را ترک نکنیم و فرهنگ نماز را در سطح جامعه اسلامی توسعه و نشر دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، شامگاه چهارشنبه در همایش منطقه ای ائمه جماعات و جمعه شهرستانهای مریوان و سروآباد اظهار داشت: براساس آموزه های دین مبین اسلام ارزش و بهای هر انسانی با میزان تقوا و پرهیزگاری وی احتساب می شود، لذا باید در کسب این واجبات همواره کوشا باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علما و دانشمندان به دلیل علمی که دارند مورد احترام و عزت می باشند زیرا عالمان و اندیشمندان نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علما بزرگ دین اسلام همه ما را توصیه به همنشینی با علما و بزرگان نموده اند زیرا مراوده با این افراد، فهم و علم ما را افزایش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در تاریخ بشریت همیشه عالمان دینی رهبری معنوی جامعه انسانی را بر عهده داشته اند و به همین علت دشمنان خدا همیشه به دنبال از بین بردن وحدت بین جامعه و عالمان دینی بوده اند و از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون همچنان این توطئه ناپاک دشمنان بشریت جاری و ساری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علما و روحانیون وارثان پیامبرانند، همانند پیامبران الهی یکی از رسالتهای آنان تبلیغ بی وقفه و دلسوزانه دین و احکام الهی است. لذا اگر امروز به این مسئله آگاهی کامل بیابیم آن ‌گاه برای خود رسالت ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: نماز در دین اسلام به عنوان پرچم دین اسلام شناخته می شود، لذا اگر می خواهیم که همواره پرچم اسلام در جهان برافراشته باشد باید به مسئله نماز توجه و اهتمام کافی داشته باشیم و هرگز نماز اول وقت خود را ترک نکنیم و فرهنگ نماز را در سطح جامعه اسلامی توسعه و نشر دهیم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بی شک اگر فرهنگ نماز در جامعه اسلامی به معنای واقعی نهادینه شود دیگر شاهد این همه ناهنجاری و گناه در سطح اجتماع نبودیم زیرا همه بدبختی های بشریت ناشی از فراموش کردن نام و یاد خداوند متعال می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه به علت انتخاب حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر خدا اشاره کرد و  گفت: پیامبر مکرم اسلام همیشه دغدغه جامعه و مشکلات آن را داشتند و خود را در برابر مردم مسئول می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: امروز هم علما و روحانیون باید با تاسی از سیره رسول اکرم (ص) مشکلات مردم را هرگز فراموش نکنند و به فکر راه حل برای برطرف کردن آنها باشند و این کار را مسئولیت شرعی و انسانی خود بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هم مقام والای رسول اکرم (ص) و هم اهل بیت علیهم السلام همواره محور وحدت جهان اسلام بوده اند، لذا ما وظیفه داریم که جایگاه خاصی برای این بزرگان در دین قائل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha