پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ستاد مدیریت بحران

حوزه/ امام جمعه کردستان در دیدار با اعضای ستاد مدیریت بحران استان کردستان گفت: وضعیت سال جاری و زمستان پیش روی از همین روزها به عینه مشخص است، لذا از همه شما درخواست دارم که از هم اکنون با ایجاد کارگروه های تخصصی با دیگر نهادها و سازمانهای امدادی، آمادگی خود برای مقابله با بلایای طبیعی را به ۱۰۰درصد برسانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در دیدار با جمعی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان کردستان اظهار داشت: یکی از وظایف مسئولان این است که آمادگی خود را برای بروز اتفاقات و حوادثی که انتظار آنها را نمی کشیم همواره حفظ کنند.

امام جمعه سنندج ادامه داد: اعضای این ستاد باید در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان ممکن وارد میدان شوند و عملیات امداد و نجات را آغاز کنند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد برخی از مشکلات و بلایای طبیعی در سطح استان بودیم، تاکید کرد: سال گذشته مشکلاتی همانند سیل، زلزله و... برخی از مناطق استان را درگیر خود کرد که البته حضور ادارات و سازمان های امدادی در این مناطق قابل قبول است، ولی بازهم باید سطح آمادگی خویش را بیشتر کنند.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود گفت: براساس شواهد امسال سال پربارشی خواهد بود و همین بارشها که خود رحمت الهی می باشند می توانند در صورت سهل انگاری ما به مشکل و حادثه تبدیل شوند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه اولین باران پاییزی شب گذشته به چندین روستا در شهرستان بیجار آسیب رسانده است، گفت: وضعیت سالجاری و زمستان پیش روی از همین روزها به عینه مشخص است، لذا از همه شما درخواست داریم که از هم اکنون با ایجاد کارگروه های تخصصی با دیگر نهادها و سازمانهای امدادی، آمادگی خود برای مقابله با این بلایای طبیعی را به ۱۰۰درصد برسانید تا خدایی ناکرده برای مردم مشکلات بیش از آنچه که طبیعت آسیب رسانده، چندین برابر نشود.

امام جمعه کردستان با اشاره به اینکه آمادگی برای حوادث غیرمترقبه امری طبیعی و یحتمل است، عنوان کرد: در هر کشوری سازمانها و نهادهایی به صورت شبانه روز در تمام ایام آماده امدادرسانی هستند و برای ارائه خدمات شب و روز و فصل برایشان اهمیت ندارد، لذا همه شما هم برای ارائه خدمات در این موقعیت های غیرقابل پیش بینی باید آمادگی کاملی البته با داشتن امکانات لازم را داشته باشید.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد از وضعیت مبلمان نامناسب شهری در برخی از نقاط سنندج گفت: شهر سنندج هرساله مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و حتی خارجی است، با این وجود در برخی از نقاط شهر سنندج شاهد وضعیت نابسامان و ناخوشایندی هستیم که چشم هر بیننده ای را آزار می دهد، لذا مسئولان شهرداری و دیگر ادارات و شرکت های متولی این وضعیت را سامان ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha