شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عزاداری بانوان

حوزه/ مدرسه علمیه خواهران شهرستان شهربابک در پنج شب پایانی ماه صفر پذیرای بانوان در مراسم عزاداری، بیان احکام و سخنرانی این مدرسه خواهد بود.

خانم نبیان مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان شهربابک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از برگزاری مراسم عزاداری در شب‌های پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: این مراسم از امشب ۲ آبان ماه آغاز خواهد شد و به مدت پنج شب تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در محل حوزه علمیه خواهران واقع در انتهای بلوار کوثر شهرستان شهربابک، افزود: مراسم فوق ویژه بانوان می‌باشد و حضور برای عموم خواهران (طلبه و غیرطلبه) آزاد است.

 نبیان با اشاره به برگزاری همه ساله‌ی این مراسم در دهه اول و همچنین دهه آخر ماه صفر بیان داشت: اگرچه این مراسم در سال‌های متمادی گذشته در پایان ماه صفر به مدت ۱۰ شب برگزار می شد؛ اما امسال به دلیل حضور تعداد زیادی از طلاب و اساتید مدرسه در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی و همچنین فعالیتشان به ‌عنوان مبلغه و یا نیروهای کمکی در موکب‌ها، موجب شد تا امسال این مدت به پنج شب کاهش یابد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان کمک مردم به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم این مدرسه، خاطرنشان کرد: به لطف خدا، با کمک خیرین شهرستان، این مدرسه آمادگی کامل جهت پذیرش بیش از ۳۰۰ نفر از بانوان شهرستان در این مراسم را داراست.

وی با اشاره به برنامه سخنرانی و ارائه احکام در این پنج شب، بیان داشت: در این مراسم ها از اساتید برجسته شهرستان جهت ارائه احکام عمومی و احکام ویژه بانوان و همچنین ایراد سخنرانی‌هایی با محوریت مباحثی همچون خانواده، همسرداری، پرورش فرزند و ... بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha