جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست علمی ترویجی فقه معاصر در مدرسه علمیه فیضیه

حوزه/ طلاب دروس خارج امسال می توانند با شرکت در دروس خارج فقه معاصر علاوه بر بررسی اجتهادی موضوعات جدید و مورد نیاز از امتیازات ویژه این دروس بهره مند گردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، طلاب دروس خارج امسال می توانند با شرکت در دروس خارج فقه معاصر علاوه بر بررسی اجتهادی موضوعات جدید و مورد نیاز از امتیازات ویژه این دروس بهره مند گردند.

براساس این گزارش: طلاب  برای استفاده از این امتیازات باید حضور مستمر و فعال در دروس اعلامی ذیل داشته و از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۳ آبان ماه ۹۸ نیز در سامانه نجاح http://login.ismc.ir/ به ثبت نام در حداقل یکی از این دروس اقدام نموده باشند.

امتیازات عمومی شرکت در دروس خارج فقه معاصر

امتیازات عمومی شرکت در دروس خارج فقه معاصر شامل:  امتیاز ویژه در کتاب سال و جشنواره علامه حلی ؛ بهره مندی در اجرای بسته حمایتی درس خارج در تعلق گرفتن ۴ نمره تشویقی برای تقریر نویسی و ۵ نمره تشویقی در ازای انتشار مقاله علمی طبق ضوابط مصوب به اضافه یک نمره اضافه در موارد فوق در موضوعات مصوب فقه معاصر؛ امکان برگزاری مصاحبه درس خارج از دروس فقه معاصر در صورت تمایل طلاب حاضر در درس. مصاحبه های درس خارج طلاب این دروس توسط دو نفر از اساتید ممتحن منتخب از طرف مرکز مدیریت برگزار می شود که در صورت تمایل استاد درس مزبور، ایشان نیز می توانند به عنوان یکی از ممتحن ها در جلسه مصاحبه درس خارج شرکت داشته باشند.

۲ نمره تشویقی

طلاب دروس خارج فقه معاصر با ارائه تقریرات مناسب برای شرکت در مصاحبه شفاهی درس خارج، به ازای هر سال شرکت در آن دروس از ۲ نمره تشویقی در یک مصاحبه درس خارج بدون نیاز به اخذ نمره قبولی بهره مند می گردند. به شرط آنکه در مصاحبه شفاهی همان درس خارج فقه معاصر شرکت نمایند.

تسهیل در تصویب موضوع پایان نامه سطح ۳ و ۴ ؛ امتیاز ویژه در خدمات ارائه شده در مرکز خدمات ؛امتیاز ویژه در شهریه هدفمند طلاب ؛ امتیاز ویژه در امتیاز شهرک مهدیه ؛اعطای گواهی پایان دوره ؛ امتیازات طلاب منتخب حاضر در دروس خارج فقه معاصر؛از دیگر امتیازات شرکت در این دروس است.

امتیازات خاص

برای حداکثر ۱۰ نفر از طلاب دروسی از فقه معاصر که در راستای برنامه ها و تحقیقات دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه مشغول تحصیل باشند و با نظر استاد مربوطه از لحاظ علمی و اخلاقی برتر از سایرین می باشند؛ علاوه بر موارد فوق امتیازات خاص زیر نیز در نظر گرفته شده است که شامل: اولویت در اعزام به سمینارهای بین المللی علمی در موضوعات مرتبط ؛ برگزاری اردوهای علمی در موضوعات مرتبط برای ایشان؛ کمک به چاپ کتب و انتشار مقالات در موضوعات مربوط به فقه معاصر؛ حمایت مالی از پایان نامه های سطح ۴ در موضوعات مصوب فقه معاصر که استاد راهنمای آن استاد مربوطه خارج فقه معاصر یا فضلای معرفی شده توسط ایشان باشد؛ افزایش شهریه و حمایت های ویژه مرکز خدمات و مرکز امور طلاب حوزه های علمیه،  می باشد.

خاطرنشان می شود:  تنها طلابی می توانند از امتیازات فوق بهره مند گردند که حداقل نمره ۱۴ در امتحانات فقه و اصول پایه ۱۰ خود کسب نموده باشند.

دروس خارج فقه معاصر سال تحصیلی  ۹۹-۹۸ مرکز مدیریت حوزه های علمیه

دروس خارج فقه معاصر + لیست اساتید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بی نام ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    22 12
    ضرورت ندارد که افرادی نظیر هادی تهرانی را در خبرهای خود بزرگ نماید و اسم آن ها را در اخبارتان بیاورید. و الا در آینده شاید دچار چالش های جدی شوید.
    • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
      6 7
      بزرگان حوزه باید فکری برای کارهای ... نامبرده (هادوی) کنند.
    • AE ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      4 4
      احتمالا شما داعشی نیستی؟
    • علیرضا IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
      1 11
      حضرت آیت الله هادوی تهرانی جزو مفاخر حوزه و اسلام و بقول ایت الله العظمی سبحانی وزنه سنگینی در حوزه و امید آینده ایلام هستند و این قبیل نظرات از روی حسادت حسودان و‌کوته فکرانی است که در زندگی خود هیچ کاری نکردند و تنها کارشان حسادت و توطئه بوده است
    • جمعي از طلاب و فضلاء IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      2 10
      ساحت حضرت آیت الله هادوی تهرانی مدظله العالی که در کامنت اول به آن توهین شده، عاری از این نیازهاست و خبرگذاری حوزه متاسفانه باید با این چنین افراد گستاخ و بی ادب مجال ندهد و آیت الله هادوی تهرانی امید مرجعیت شیعه برای ایران و‌ جهان است. جمعی از طلاب و فضلاء
    • محسن حدائقی DE ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      5 5
      بنده با نظر شما موافق نیستم که اخبار ایشان پوشش داده نشود زیرا خبرگزاری حوزه باید متعلق به همه حوزویان باشد نه فقط گروهی از حوزویان... البته حساب ضدانقلاب جداست که تعدادشان در حوزه بسیار محدود و معدود است اما بقیه طیفهای مختلف حوزوی که معتقد به نظام هستند باید در خبرگزاری حوزه دیده شوند و اخبار آنها پوشش داده شود... اما از سوی دیگر با برخی کامنت‌ها هم که می‌گوید ایشان امید مرجعیت شیعه هستند مخالفم... آقای هادوی فرد باهوش و بااستعداد و دانشمندی است اما متاسفانه رویکرد خوبی در ماجرای نشست دوره‌ای اساتید نداشته و توقع بیشتری از ایشان می‌رفت... اگر هم امیدی به ایشان بود دیگر نیست و حتی اگر برخی بزرگان از ایشان تجلیل کرده باشند، بعید می‌دانم الان هم همین نظر را داشته باشند. با احترام و ممنون از اینکه به تضارب آرا احترام میگذارید و دیدگاه‌ها را منتشر می‌کنید. اگر کامنت بنده را هم منتشر بفرمایید سپاسگزار خواهم بود.
    • یک استاد سطح عالی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      8 0
      اونهایی که یه نقد ساده رو توهین قلمداد میکنند و میگن نباید هیچ نقدی منتشر بشه از همه داعشی ترند. فقط بلدید ژست روشنفکری بگیرید... از اون طرف قداست ولایت فقیه رو میبرید زیر سوال از این طرف خودتون برای یک استاد حوزه که در حد خودش محترم است، شأن مرجعیت و قداست‌های عجیب و غریب میتراشید؟!!!!؟؟؟؟؟ بابا یکم هم انصاف داشته باشید. حداقل برای حفظ ظاهر هم شده انقدر از یه نقد ساده به هم نریزید و به جای واکنشهای منفعلانه، پاسخ علمی و محترمانه بدید. همین
    • يكي از اساتيد سطوح عالي IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      1 5
      نسبت به نظر اقاي حدائقي اين تعاريف بزرگان از ايت الله هادوى تهراني در همين ايام اخير است و نشست دوره اي اساتيد بيش از دو سوم اياتيد مطرح حوزه در آن عضوند و در ضمن مرجعيت شيعه كه ايت الله هادوى تهراني يكي از اميدهاي آن است به سياست يا طيف و گروهي بستگي ندارد چون ايشان عضو اصلي نشست است پس از اين اميد نااميد شويم و مرجعيت شيعه به علم و تقوا و زمان شناسي با هم است نه مسايل سليقه اي كه ما در هر روز به يكي از آنها دامن مي زنيم
    • رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      0 0
      سلام اگر نمره فقه ۱۴ و نمره اصول ۱۰ باشه نمیتونه در این طرح شرکت کنه؟
    • امیر US ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      کارهای .... نامبرده (هادوی) یعنی چی؟ کاش بیشتر توضیح میدادین؟ این هادوی تهرانی همونی است که در اجلاس داووس شرکت می‌کند و مهمان تونی بلر جنایتکار میشود (در یوتیوب موجود است) خیلی عجیبه که تونی بلر او را جوانترین و بهترین رهبر مذهبی ایران معرفی میکند!!! آینده مرجعیت؟!خجالت آوره!!!
  • هادي IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    1 2
    سلام عكس ليست درسها ناقص افتاده لطفا يريعتر اصلاح كنين نام استاد و نام مدرس نيفتاده
    • حسین IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
      1 0
      در سایت نگاه کنید کامل است در موبایل اگر حالت عمودی بگیرید درست نشان نمی دهد
  • محمد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    1 0
    باسلام درس آقای فقیهی بحث قمار مگه جزو این فقه معاصر نیست؟ به ما گفتن هست ما انتخابش کردیم..
    • حسین IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      1 0
      خیر بحث قمار بحث معاصر نیست و از قدیم در کتب فقهی مطرح بوده
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    5 1
    خدا خیرتان بدهد که به فکر امتیازات و بالا بردن سطح کیفی دروس خارج هستید. اما باور کنین این راهش نیست. در این وضعیتی که اکثر طلاب محتاج نان شب خود هستند تخصیص همه امتیازات شهریه و شهرک مهدیه و...به چند درس خاص نتیجه ای جز روی آوردن عده ی کثیری از طلاب به این درسها و در نتیجه پایین آمدن سطح کیفی کلاسهای مزبور را ندارد . بیایید باور کنید که طلاب زحمت کشی که به این درسهای خاص نمی روند هم جزو جامعه روحانیت هستند و باید برای شهریه و ...آنها هم باید فکری کرد. البته توقع زیادی از آقایون نداریم چون مثل ما زندگی نمی کنند.
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    8 0
    سلام کسانی که به خاطر تدریس و ... در قم حضور ندارند می توانند با تقریرغیر مستقیم ( صوتی و ... ) در امتحان مصاحبه شرکت کنند؟
  • صادق IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام خبر خیلی گنگ و بدون توضیحه ....نه توضیح دادید که آیا نیازی به حضور در سایر کلاس های فقه عادی هست یا نه ؟
    • مدیر دفتر فقه معاصر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      1 0
      اگر درس فقه معاصری که شرکت می کنید هر روز تشکیل می شود همان کافی است ولی اگر یک یا چند روز هفته است باید بقیه هفته را در یک درس دیگر همان استاد یا غیر ایشان شرکت کنید.
  • مهدی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    3 0
    پس مابقی اساتید چی
  • مصطفی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام برای طلاب شهرستانی که درس خارج شرکت می کنند، امکان شرکت(مجازی، انلاین) هست؟؟ خواهش میکنم این فرصت رو برا شهرستانی ها فراهم کنید.
  • هادی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    بزرگان این طرح یا امتحان شفاهی(مصاحبه) نداده اند ! یا اینکه نمیدانند که 10 یا 12 نمره اضافه به مصاحبه چیه! جل الخالق بالاترین نمره مصاحبه درس خارج در قم 12 است که آنهم چون کمتر از 14 است کان لم یکن است، و اگر کسی بگوید من بالاتر از 12 گرفتم مثلا 17 یا 18 گرفتم باید به او گفت: تو درست میگی اما....
  • هادی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    بزرگان این طرح یا امتحان شفاهی(مصاحبه) نداده اند ! یا اینکه نمیدانند که 10 یا 12 نمره اضافه به مصاحبه چیه! جل الخالق بالاترین نمره مصاحبه درس خارج در قم 12 است که آنهم چون کمتر از 14 است کان لم یکن است، و اگر کسی بگوید من بالاتر از 12 گرفتم مثلا 17 یا 18 گرفتم باید به او گفت: تو درست میگی اما....
  • کاظمی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 4
    از بی ادبی و‌نشر این نظر که علی نامی توهین کرده، در خبر حوزه دلگیریم و آیت الله هادوی از بزرگان حوزه و شخصیت کم نظیری هستند و این نوع ادم ها بویی از اخلاق و ادب نبردند
  • حسین IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    1 0
    سلام چرا برای اصفهان طرحی ندارید این چه عدالتیه من علاقه به درس خارج دارم ولی کسی حمایت نمیکنه حوزه در زمینه نظم و برنامه ریزی عادلانه ضعیفه.
  • طاها IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 0
    بزار پایان نامه نویسی رو اسون بگیرن و مدرک زود بدن این چیزارو نخواستیم
  • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    2 0
    با سلام کاش فقه مشاوره و روانشناسی که نیاز امروز جامعه هست هم تو درسهای فقه معاصر بود
  • اوحدی مجد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 5
    ساحت حضرت آیت الله هادوی تهرانی مدظله العالی که در کامنت اول به آن توهین شده، عاری از این نیازهاست و خبرگذاری حوزه متاسفانه باید با این چنین افراد گستاخ و بی ادب مجال ندهد و آیت الله هادوی تهرانی امید مرجعیت شیعه برای ایران و‌ جهان است. جمعی از طلاب و فضلاء
  • علی۲ VE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    2 0
    هرزمان خواستید مجموعه ای را از کارآیی بیاندازید، آنرا سازمانی کنید. معایب این طرح یک: تبعیض سازمانی بین دروس مختلف حوزه ب: اعطای مزایای ویژه به بخشی از حوزه ج: قتل عام انگیزه های الهی، با این انگیزه های مادی و ... مسیر همون طلبه های مخلص را هم عوض می‌کنید د: راه اندازی شو تبلیغاتی که شاخک دشمن را تیز میکند. پیشنهاد بنده: معرفی دروس فقه معاصر و اهمیت آن، از این طریق طلبه‌ها با انگیزه خدمت جذب می‌شوند و شما پس از ارزیابی استعدادهای مناسب این رشته‌ها آنها را تقویت کنید آن‌هم بدون سر و صدا
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      0 0
      این نظر خوبی است و حتما مورد توجه قرار دهید .
  • یاعلی مدد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    1 0
    یک ساعت درس چهارشنبه آقای شهیدی کافی است؟ بعلاوه یک درس از اساتیدی که در لیست نیستند؟
  • رحمانیان IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 0
    کاش از استاد عابدی هم نام برده میشد.....
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    1 0
    نتیجه این کار ضعیف شدن بیشتر سطح علمی طلابه چراکه این مباحث فقط نظر استاد مربوطه هست وسایرین نظری نداده اند وتقریبا کلاس های مزبور حالت رساله عملیه خوانی میشود.این کلاس ها برای طلابی خوبه که چندسال سابقه حضور دردرس خارج داشتند.وسایر طلاب باید بدون مزایا وامتیازات مزکور هرچند زحمت زیادی بکشند زجربکشند
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
      1 0
      بزرگوار! اگر علمای قدیم که میخواستن موضوع جدیدی را شروع کنندمثل شما فکر میکردن احتمالا الان یک باب فقه را هم در دسترس نداشتیم که الحمدلله الان در دست ماست و علمای متاخر در مورد آنها نظر داده اند و به پربارتر شدن آن کمک کرده اند
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 0
    نتیجه این کار ضعیف شدن بیشتر سطح علمی طلابه چراکه این مباحث فقط نظر استاد مربوطه هست وسایرین نظری نداده اند وتقریبا کلاس های مزبور حالت رساله عملیه خوانی میشود.این کلاس ها برای طلابی خوبه که چندسال سابقه حضور دردرس خارج داشتند.وسایر طلاب باید بدون مزایا وامتیازات مزکور هرچند زحمت زیادی بکشند زجربکشند.
  • سعید زمانی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    این کار عین بی عدالتی و تبعیض است. بسیاری از اساتید خوب دروس فقه معاصر ندارند و بسیاری از طلاب خوب هم درس این اساتید شرکت می‌کنند... طلاب با استعدادی که حاضر نخواهند شد بخاطر این امتیازات در ایتن دروس شرکت کنند. در نتیجه تعداد زیادی از طلاب فقط بخاطر این امتیازات در این دروس شرکت می‌کنند. واقعا متاسفم.
  • سید جواد IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    2 2
    بسم الله الرحمن الرحیم فکر نمیکردم جناب هادوی، این همه طرفدار داشته باشه؟! برای آقای شب زنده دار و آقای شهیدی و امثالهما که شیوع ترین دروس خارج بعد از مراجع رو دارن ، به این راحتی نمیگن مراجع آینده؛ اونوقت این آقا مگه چندتا شاگرد داره و چه قدر علمیت که قطعا امید آینده مرجعیت باشه؟! البته از اونجایی که جدیدا مرجع شدن داره آسون میشه استبعادی نداره ایشون هم یه رساله بده و تمام ولی فقط ببینید چرا بعد از چند دوره عضویت در خبرگان ایشون در دوره اخیر باتمام ارتباطهای قوی و محکمی که با بزرگان و اعضای شورای نگهبان دارند ولی بعد از تأیید اولیه در تجدید نظر شورای محترم نگهبان ، رد صلاحیت شدند ؟! یقینا اگر ایراد مهمی به ایشون وارد نبود ، شورای نگهبان سختی این کار و هجمه های بعدی از طرف جناب هادوی و طرفداران وحامیانش رو به جان نمیخرید! والسلام علی من اتّبع الهدی
    • احمد رضا IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
      0 1
      اولا شلوغي يا خلوتي درس ملاك علميت و اعلميت نيست و شهيد صدر شاگردان خيلي كمي داشتند و يا حرف شما به شهيد صدر هم اشكال وارد مي شود شوراي نگهبان خدا نيست كه در همه احوال او را ملاك قرار مي دهي و در انتخابات اخير خبرگان باعث شد بسياري از بزرگان وشخصيتها از رفتن به خبرگان باز بمانند و چندين جوان جاي انها بروند كه صدرالساداتي جوانترين آنهاست ضمنا ياد بگيريد با زبان تمسخر با كسي يا شخصيتي سخن نگويد در حوزه شخصيتي به جامعيت آيت الله هادوي تهراني كه هم دانشگاه ديده و هم دنبا ديده و هم مراكز علمي و شخصيتهاي جهاني را ديده و هم تسلط به چهار زبان زنده دنيا داشته باشد و نيز تسلط كامل بر علوم حوزي با نبوغ و ابتكار نه كه كن نظير هست بلكه بي نظير هست و به جاي حسادت و كوته فكرى سعي كنيد از اين چهره هاي اسلامي حمايت كنيم و حامي انان و مورجشان باشم و انما عليك البلاغ
    • استاد عالي حوزه IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
      0 1
      بهتر است كمي مودبانه نظر بدهيم نه گستاخانه و بعد از به ظاهر رد فقيه بزرگوار آيت الله هادوى تهراني ايت الله العظمى سبحاني خطاب به ايشان فرمودند: شما شخصیت علمى کم نظیر و وزنه سنگینی در حوزه هستید و امید ما براى آینده اسلام می باشید. بهرحال حضرت ايشان جزو مفاخر شيعه و ذخيره اي براي اسلام و شيعه و انقلابند
    • علی IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      1 0
      بشین...
  • سید محمد حسین IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    1 2
    مرحوم ابن جنید اسکافی به عنوان یک باور کلامی اقوال فقهی امامان را نه بر اساس نقل، بلکه بر اساس رأی می‌پنداشته و به همین جهت اختلاف در روایات فقهی را نیز ناشی از اختلاف امامان در رأی دانسته است. خب این نظریکی ازدوفقیهی است که اجتهاد را به فقه شیعه آورده مگر میزان قرآن نیست مگر ما مامورنشده ایم که تمام احادیثی که مخالف قرآن است را کناربگذاریم چرا روزگار حوزه های علمیه بجائی رسیده که فاضل متعهد هادوی تهرانی را اینگونه مورد هجمه قرار میدهند چرا طلاب را ازکنکورسراسری دانشگاهها انتخاب نمیکنید چرا بجای افراد باهوش به سیاهی لشکر کفایت کرده اید چرا از بحث آزاد میترسید چرا سایت حوزه اینقدر بی رونق وخالی از محتوای علمی شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
      3 0
      به نظرم شما از دایره انصاف خارج و در نهایت به دنبال توهین به بقیه هستید. آقای هادوی با وجود اینکه نسبت به رفتارهای اجتماعی ایشان انتقادات بسیار جدی وجود دارد ولی چون بحث دروس خارج بحثی صرفا علمی است در مدیریت حوزه معرفی و در خبرگزاری معرفی شدند. به جای اینکه تشکر شود از مدیریت حوزه شروع می کنید به حمله و توهین. توهم عجیبی است که مستعدین حوزه که بسیار نوانمند هستند را توهین به سیاه لشکر می کنید و تصور می کنید اگر از کنکور کسی وارد شود بهتر است. هرکس کمی در آموزش کار باشد می داند که تجربه سال ها بطلان این حرف را نشان داد که نوع عمق دانش حوزوی به نحوی است که الزاما برتری در علوم تستی کنکور نمی تواند میزان توانمندی در آن را نشان دهد. انصاف پیشه کنید و کمتر تحت تاثیر گروه های شبکه های اجتماعی باشید
  • عبدالله IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    0 0
    به نظرم نام آقای هادوی و حواشی موجود باعث شد اصل این کار مهم کمتر مورد توجه شود. واقعیت این است این اتفاق آرزوی سالیان سال حوزه ها و مطابق منویات موکده رهبری و سایر بزرگان است و معلوم است برایش وقت و سرمایه گذاری علمی شده است. آغاز و معرفی و به رسمیت شناخته شدن دروس خارج فقه معاصر اهمیت بسیار بالایی دارد و باید از تمام دست اندرکاران و اساتید معظم صمیمانه تشکر کرد. با آغاز مدیریت آقای اعرافی ما منتظر آغاز چنین حرکت های تحولی صحیح بودیم که بحمدلله امروز محقق شده است. امید است همه با کار علمی دوچندان و حضور پرشور در این دروس این نهال جوان را به درختی تنومند تبدیل کنیم.
  • محمد حسین شاکر IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام علیکم احتراما در سامانه نجاح، درس جناب آقای محمد قائنی برای ثبت نام وجود ندارد. لطفا پیگیری نمایید. متشکرم
    • مدیر دفتر فقه معاصر IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
      0 0
      با سلام و سپاس از پیگیری شما. سامانه اصلاح شد و نام ایشان اضافه گشت.
  • جلال IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    با سلام و احترام: درس خارج اصول استاد حیدری فسائی تو لیست اساتید نیست لطفا اضافه کنید متشکرم
  • عبداللهی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    سلام، دوستان کدوم قسمت سامانه نجاح میتونم درس خارج اساتید انتخاب کنم
  • علی اکبر AE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 0
    به خدا قسم این راهش نیست، قدرت و توانایی ایجاد انگیزه در طلاب رو ندارید فقط از طریق مادیات میخواید طلبه ها رو بکشونید، این انحراف رو از حوزه بر دارید یا برید کنار طلبه معمم بشه شهریه، سطح بالاتر بره شهریه، تبلیغ بره مادیات، بردارید این انحراف رو از حوزه
  • موسوی زاده IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 0
    با سلام و خداقوت من امکان شرکت در کلاس ها را ندارم، امکان استفاده از فایل صوتی جلسات هست؟
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    اسم آیت الله اراکی در لیست دروس فقه معاصر سایت نجاح نیست؟؟
  • shamloo IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    1 1
    سلام درس فقه استاد فرخ فال هم مربوط به تعلیم و تربیت و علاقات الانسانية است که باید در این لیست آورده میشد و الحق و الانصاف از مسایل مهم روز است و ای کاش کلاس به صورت زنده پخش میشد تا همه استفاده میکردند
  • احمدی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    سلام. چرا ظرفیت بعضی اساتید 600 نفره و اساتیدی مثل آیت الله شب زنده دار و آیت الله اعرافی 40 نفره که همون روز اول تکمیل شدن؟!!!
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    سلام بنده رفتم ثبت نام کنم دیدم ظرفیت تکمیل شده. حوزه هنوز معلوم نیست با خودش چند چنده.
  • سجادیان IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    0 0
    نمره 14 برای امتحان کتبیه پایه ده هست؟
  • رضا AE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام کاری به آقای هادوی نداشته باشیم. برام خیلی جالبه اینکه برخی اساتید چه موضوعات جالبی تدریس میکنند. یعنی اصلا نمیشه باور کرد که در این موضوعات کوچکترین ورودی داشته باشند. اصلا چه جور ممکنه این مباحث تخصصی عمیق فقط چون استادی تمام عمر کافیه و رسائل تدریس کرده الان هم توانایی برسی عمیق علمی داشته باشه. اما تقریرات نگاه کردم دیدم چه مطالب نابی دسته بندی شده. خدا خیر به اون بنده خداهایی بده که این مطالب جمع کردند.
  • کاربرجدید IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
    0 0
    شهادت میدیم که آقای هادوی تهرانی جزو با سواد ترین و فاضل ترین و خوش فکر ترین و بروز ترین اساتیدی هست که دیدیم. حسادت همیشه در حوزه بوده.اما خداست که تعز من تشاء و تذل من تشاء
  • سهیلا رستمی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام علیکم. وقت بخیر. ببخشید من میخواستم در کلاس فقه پزشکی آقای دکتر قائنی، به صورت مجازی شرکت کنم. لطفا اینجانب را راهنمایی نمایید. با تشکر
  • سرباز IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا در شهرک مهدیه برگزار نمیشه با وجود این همه طلبه؟
  • شبانی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    باعرض سلام وتشکرازمطالب مربوطه ،خواهشمندم درباره شهادت دانشمندهسته ای حاج محسن فخری زاده دررسانه نسبت به معرفی این شهیدمظلوم تبلیغ بیشتری صورت پذیرد.باتشکر
  • امیر US ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    هادوی تهرانی همونی است که در اجلاس داووس شرکت می‌کند و مهمان تونی بلر جنایتکار میشود (فیلم در یوتیوب موجود است) جالبه که تونی بلر از اوتعریف می‌کند و او را جوانترین و بهترین رهبر مذهبی ایران معرفی میکند! امید مرجعیت؟!
  • محمدعلی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    هیچکی این امتیازات رو گردن نمیگیره!!! هر واحدی تو مرکز مدیریت که فکرش رو بکنید من رفتم برا ثبت درس فقه معاصری که پنج سال دارم شرکت می‌کنم، اما همه میگفتن به ما مربوط نمیشه، آموزش، پژوهش، شفاهی، سطوح عالی، امور اساتید و....