جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد رضا هاشمی - فرماندار مشهد مقدس

حوزه/ هاشمی از پیش بینی ۴۱۱ مدرسه برای اسکان زائران خبرداد و گفت: تعدادی حسینیه و تکایا و سالن های ورزشی نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، محمد رضا هاشمی، فرماندار مشهد مقدس، در مصاحبه تلفنی با رادیو اربعین، به آمادگی کامل شهر مشهد از ابتدای ماه محرم خبرداد و گفت: هشت کمیته برای استقبال از زائران امام رضا (ع) پیش بینی شده است.

وی حضور سه تا چهار میلیون زائر رضوی تا پایان ماه صفر را پیش بینی کرد و افزود: مردم به صورت خودجوش ایستگاه های صلواتی تدارک دیده اند و همه دستگاه ها نیز برای استقبال از زائران بسیج شده اند.

فرماندار مشهد مقدس با اشاره به اهمیت امنیت زائران در استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس عنوان کرد: نیروهای راهور، پلیس راه و نیروی انتظامی در چهار محور اصلی ورودی مشهد مقدس مستقر هستند.

این مقام مسئول در رابطه با اسکان زائران رضوی در مسیر پیاده روی بیان داشت: امسال حدود ۵۰۰ هزار زائر اسکان داده می شوند، برخی زائران در اقامتگاه های رسمی مانند هتل ها و مهمان پذیرها و مابقی هم در اقامتگاه های غیررسمی مانند مدارس مستقر می شوند. ۴۱۱ مدرسه برای اسکان زائران پیش بینی شده و تعدادی حسینیه و تکایا و سالن های ورزشی نیز در نظر گرفته شده است.

هاشمی از نظارت بیش از ۱۲۴ اکیپ بهداشتی بر ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه ها برای سلامت زائران خبرداد و گفت: یک تیم ۱۵ نفره برای نظارت بر بازار به ویژه بازار حاشیه حرم مطهر رضوی تشکیل شده تا حق و حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha