پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در استان کردستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید بتوانیم ابعاد شخصیت بزرگ امام حسین علیه السلام را به درستی بشناسیم و به جوانان یاد دهیم که بی شک زبان هنر می تواند در شناخت این بزرگ مرد تاریخ بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین سوگواره سراسری شعر عاشورایی که با حضور شعرا و داوران کشوری در شهرستان قروه برگزار شد، اظهار داشت: باید از بانیان و دست اندرکاران این برنامه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود به ویژگی های نهضت عاشورای امام حسین علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: نهضت بزرگ عاشورای حسینی دو ویژگی بزرگ و اساسی داشت که هرگز نمی توان نقش شعر و هنر را در آن نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: این دو ویژگی عاشورا یکی به گذشته برمی گردد و دیگری برای آینده و ابدیت می باشد که هنر می تواند این دو ویژگی عاشورای حسینی را تا ابد زنده و برجسته نماید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نهضت عاشورای امام حسین علیه السلام نه تنها بر زندگی مسلمانان تاثیرگذار بود است، بلکه واقعیت این رویداد عظیم تاریخ بشریت به الگوی آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید بتوانیم ابعاد شخصیت بزرگ امام حسین علیه السلام را به درستی بشناسیم و به جوانان یاد دهیم که بی شک زبان هنر می تواند در شناخت این بزرگ مرد تاریخ بسیار موثر باشد.

براساس این گزارش، امسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه دوازدهمین کنگره شعر عاشورایی که به مدت دو روز در قروه آغاز شده از استان های قم، مشهد، اصفهان، زنجان، همدان، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمانشاه ارسال شده است که از این تعداد ۲۸۱ اثر از ۱۰۱ شاعر به مرحله داوری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha