جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران

حوزه/ رئیس مرکز آمار ایران بر لزوم تغییر روش های آمارگیری در کشور تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جواد حسین‌زاده، امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در قم با ذکر این مطلب که در دنیای کنونی، بدون آمار امکان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وجود ندارد، گفت: در دنیا بسیار به آمار توجه دارند و خوشبختانه در کشور نیز نگاه خوبی نسبت به آمار و اهمیت آن وجود دارد.

وی اظهارکرد: در کشور نیز نظام آماری خوبی در مرکز آمار ایران وجود دارد، رویکر مرکز آمار ایران، کاهش مراجعه حضوری و آمارگیری سنتی است و باید به سمت روش ثبتی مبنایی در آمارگیری حرکت کنیم تا آمار دقیق‌تر باشد.

رئیس مرکز آمار ایران بیان کرد: نظام آماری باید به سمتی حرکت کند که بر مبنای ثبتی باشد که هم هزینه کمتری دارد و هم دقیق‌تر خواهد بود؛ این روش باید در آینده نزدیک، جایگزین روش سنتی شود.

وی در پایان عنوان کرد: در قانون آمار، حفاظت از اطلاعات فردی و شخصی افراد تاکید شده است و به همین دلیل مردم اعتماد خوبی به مرکز آمار ایران دارند و تا کنون نیز هیچ‌گونه اطلاعات شخصی افراد حتی به مراجع قضایی تحویل داده نشده است.

گفتنی است: رئیس مرکز آمار ایران، امروز در سفر به قم، با آیت الله اعرافی  مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد و همچنین دیداری با آیت الله العظمی نوری همدانی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha