چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که رضاخان برای ضربه زدن به دین جلوی وقف را گرفت، گفت: رضاخان به دستور اربابان خود و بخصوص آتا ترک جلوی دین و عزاداری سیدالشهداء ایستاد و در آخر هم توسط همان اربابان سرنگون شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری،  ظهر امروز با حضور در همایش یاوران وقف که در بقعه شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: به ایام شهادت امام رضا علیه السلام نزدیک می شویم و باید گفت حضرت مایه برکت این کشور و شیعیان هستند و انفاس قدسی حضرت دائماً بر این کشور و مردم ایران متجلی است.

وی با بیان اقدامات ضد دینی رژیم منحوس پهلوی به ویژه در خصوص وقف، ابراز داشت: رضاخان طی سفری به ترکیه و دستور گرفتن از اربابان خود و بخصوص آتا ترک اقدامات ضد دینی فراوانی را انجام داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اقدامات ضد دینی رضاخان در کشف حجاب و جلوگیری از عزاداری و تغییر فرهنگ اسلامی ایرانی خلاصه نمی شود. او با جلوگیری از وقف درصدد نابودی دین برآمد چرا که او قصد داشت با قطع منبع مالی دین یعنی وقف جلوی دین را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: پهلوی پسر هم در مورد وقف همان راه غلط و ضد دینی پدر خود را ادامه داد، اما به این صورت که با صدور سند ملکیت در مورد وقف های موجود بر ضدیت با دین برآمد.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب امام راحل دستور دادند سند مالکیت که برای وقف ها صادر شده بود را باطل اعلام کنند.

وی در ادامه با نقل قولی از رهبر معظم انقلاب در مورد راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: رهبر انقلاب در مورد قضیه اربعین امام حسین علیه السلام فرمودند، راهپیمایی اربعین میلیونی در یک بازده محدود زمانی در هیچ کجای تاریخ بشر سابقه ندارد.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: سعودی ها درباره این راهپیمایی سکوت کرده اند و آمار حج را دو میلیون نفر اعلام کرده اند، ولی ۱۸ میلیون زائر امام حسین کجا و دو میلیون نفر کجا؟!

وی تاکید کرد: نام و آوازه سیدالشهداء علیه السلام به دنیا رسیده و از ۸۰ کشور جهان از نژاد و زبان و قاره های مختلف در این راهپیمایی عظیم شرکت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به پذیرایی موکب های عراقی از زائران امام حسین(ع)، گفت: موکب ها و خدمات ارزشمند رایگان که برادران عراقی با افتخار ارائه می دهند قابل تحسین است، از ماساژ پای زائر تا خدمات تلفن و دعوت از زائر برای اسکان در منزل خود در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص)، تاکید کرد: اینکه پیغمبر اسلام در مورد سیدالشهداء می فرمایند اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً یعنی همین راهپیمایی عظیم اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین، گفت: زیارت اربعین از بهترین زیارت ها است، با مضامین عالی از قبیل؛ السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِید که این عبارت ها و جملات فقط مخصوص اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

 خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha