جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین

حوزه/ معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح‌ریزی فرهنگی برای اردوهای راهیان نور را باید جدی بگیریم؛ چراکه راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی زودبازده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، امروز در جلسه قرارگاه مرکزی اردوی راهیان نور، با بیان اینکه راهیان نور را یک عملیات بزرگ فرهنگی زودبازده و اثرگذار می‌دانیم، اظهار داشت: باید ببینیم مخاطبمان کیست و چه محتوایی به مخاطبمان منتقل می‌کنیم.

وی افزود: مخاطب ما نوجوان ۱۲ تا ۲۰ سال است و نوجوانی دوره انتقال و برزخی است و در این دوره حیات عاطفی رشد می‌کند و الگوها و علایق رفتاری و دوستانش فرق می‌کند.

سردار آزادی تأکید کرد: ما می‌خواهیم در حوزه نوجوانان کار فرهنگی کنیم و باید فرهنگ را مرور کنیم در حالی که ما فرهنگ را یکسویه تعریف می‌کنیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه هسته کار فرهنگی اعتقاد و باور است، تصریح کرد: کار فرهنگی باید اعتقاد و باور را تحت تأثیر قرار دهد و ما باید کار فرهنگی عمیق و اثربخش کنیم و همه خود را در این امر مسئول بدانیم.

اردوهای راهیان نور هم احساس و هم اندیشه را باید جهت دهد، گفت: ما در مسیر کار فرهنگی باید ابتدا در مخاطب عطش پذیرش ایجاد کنیم و دانش‌آموز و خانواده‌های ما حس رغبت کنند ، باید هوش منطقی مخاطب را درگیر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه نداشتن برای بعد از اردو کار فرهنگی را ناقص می‌کند، تصریح کرد: یک برنامه فرهنگی جامع برای اردوی راهیان نور باید هر سه بخش قبل، حین و بعد اردوی راهیان نور را پوشش دهد.

سردار آزادی با بیان اینکه باید فضای مجازی را در راهیان نور تقویت کنیم، گفت: باید نرم‌افزارهای موبایلی فراهم شود تا بچه‌ها قبل از اردو هم برای اتوبوس، هم اردوگاه و هم یادمان و زیارتگاه از محتواهای مربوطه برخوردار باشند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ضمن اشاره به اینکه طرح‌ریزی فرهنگی برای اردوهای راهیان نور را باید جدی بگیریم، گفت: باید برای تمام بخش‌های اردو برنامه داشته باشیم و کار فرهنگی فقط زدن چند پرچم در مسیر اردو نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha