سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز توجه به زندگی دیگران ، برای تامین آسایش در زندگی آنها را از دیگر توصیه های امام رضا (ع) به مومنان عنوان کرد و گفت: باید از دارایی های خود هر چند کم، اما حلال لذت ببرید چراکه درآمد حلال یک امر پسندیده و کار کردن نیز برای زندگیِ بهتر است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در جمع پایوران شرکت کننده در اردوی رزمی فرهنگی خاتم الانبیا(ص) سپاه عاشورا، در پادگان شهید تجلایی، با بیان اینکه دعا برای تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان از آموزه های ائمه معصومین است، گفت : فراگیر شدن فرهنگ مهدوی در جامعه و زمینه سازی برای ظهور آخرین منجی عالم بشریت از آموزه های دین اسلام و مکتب تشیع هست و از امام رضا (ع) نقل است که برای فرج امام زمان باید دعا بیشتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به قرار گیری مضجع شریف امام رضا (ع) در خاک کشورمان توجه به سیره آن امام را مورد تاکید قرار داد و گفت : صله رحم و ارتباط و رفت آمد با خویشاوندان از توصیه های امام رضا (ع) به پیروان مکتب تشیع هست که امروز با توجه گسترش ارتباطات مجازی به این آموزه توجه بیشتری شود.

امام جمعه تبریز توجه به زندگی دیگران ، برای تامین آسایش در زندگی آنها را از دیگر توصیه های امام رضا (علیه السلام) به مومنان عنوان کرد و گفت:  باید از دارایی های خود هر چند کم، اما حلال لذت ببرید چراکه  درآمد حلال یک امر پسندیده و کار کردن نیز برای زندگیِ بهتر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود:  امام رضا (ع) خطاب به شیعیان خود فرموده اند که خود را پاک و آراسته نگاه دارید و یکی از برنامه های روزانه شما این باشد که خود را همواره پاکیزه نگه دارید و در رابطه با ارتباطات اجتماعی این موضوع را باید رعایت کنید و نیز در برابر وضعیت دیگران بی توجه نباشیدتا آنها نیز از زندگی رضایت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: از صمیم قلب به برادران دینی خود محبت بورزید ، زیرا که مومن هرگز به برادر دینی خود ستم نمی کند،  همچنین باید کلیدهای زندگی لذت بخش را از یاد نبرید که همه این موضوعات از توصیه های امام هشتم (ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha