جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله گرامی در نجف اشرف

حوزه/ آیت الله محمد علی گرامی که در ایام اربعین به زیارت عتبات مقدسه عراق مشرف شده، از مرکز پژوهش ها و مطالعات امام صادق (ع) در نجف اشرف بازدید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد علی گرامی از اساتید دروس خارج حوزه که در ایام اربعین به زیارت عتبات مقدسه عراق مشرف شده اند، از مرکز پژوهش ها و مطالعات امام صادق(ع) در نجف اشرف بازدید کرد.

ایشان در این بازدید تاکید کرد: حوزه های علمیه و طلاب در کنار بُعد علمی، باید به ابعاد معنوی و روحانی توجه کنند تا طلبه هدف اصلی خود را از طلب علم بداند و در راه اطاعت خداوند و کسب رضایت او خالصانه قدم بردارد.

طلاب حوزه علمیه قم در حجره های خود به نماز شب مشغول می شدند

استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم بر مداومت و برپایی نماز شب، خلوت با خداوند و کمک جستن از  خداوند به شیوه سلف صالح تاکید کرد و با اشاره به اینکه طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه آخر شب در حجره های خود به نماز شب مشغول می شدند، گفت: در روایات معصومین (ع) بر نماز شب تاکید شده و فرمودند: (لیس من شیعتنا من لم یصلِّ صلاة اللیل) ( هرکس نماز شب نخواند از شیعیان ما نیست).

آیت الله گرامی ادامه داد: توجه به این معنویات موجب موفقیت طلاب در تحصیل و کسب علم می شود، لذا می بینم آثار علمی علمای ما موفق بوده و این موفقیت تا امروز نیز ادامه دارد که از جمله آنها علامه حلّی، شهید اول و شهید ثانی هستند.

اگر طلبه به معنویات اهمیت ندهد، توفیق از او گرفته خواهد شد

ایشان افزود: اگر طلبه به معنویات اهمیت ندهد، توفیق از او گرفته خواهد شد و آثار او بی برکت و فراموش می شود.

استاد حوزه علمیه بر دوری از دنیا و تجملات آن تاکید کرد و گفت: نباید پرداختن به دنیا به گونه ای باشد که از طلب علم و تزکیه نفس و ابعاد معنوی مهم تر باشد.

آیت الله گرامی توجه به مطالب قرآنی، تفسیر و اسرار قرآن که به زبان عربی نازل شده را خواستار شد و به دو کتاب خود که به زبان فارسی در خصوص قرآن نوشته، اشاره کرد.

آیت الله گرامی با بیان اینکه باید خداوند تبارک و تعالی را به خاطر توفیق طلب علم به ویژه بعد از سرنگونی رژیم صدام سپاسگزار باشید، برنامه ها و آثار علمی این مرکز را ستود و برای موفقیت آن‌ها دعا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha