چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: رسول خدا و قرآن امروز باید منبع و ریشه وحدت و انسجام در بین مسلمین باشند و این حقیقت عظیم برای ما اسوه اتحاد و برادری شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون اهل سنت سنندج ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: یکی از افتخارات ما مسلمانان داشتن خاتم الانبیاء است که حجت را بر امت خویش و تمام جهانیان تمام نمودند.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: امروز اسلام با داشتن همچین پیامبری در جهان به خود می بالد. پیامبری که تمام ادیان الهی وعده آمدنش را هزاران سال پیش داده بودند.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود بیان کرد: رسول اکرم (ص) در نزد خداوند قادر و توانا از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بودند تا جایی که خداوند تبارک و تعالی در مورد پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید هرکس به حرف ‌های محمد گوش کند به حرف‌های خدا گوش کرده است.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه خداوند متعال بیعت کردن با پیامبر (ص) را مساوی به بیعت با خویش می داند، تاکید کرد: آمدن 123 هزار پیامبر در حقیقت مقدمه‌ای برای آمدن پیامبر اکرم (ص) است انسانی که رحمت‌ العالمین برای تمام بشریت می باشد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: یکی از هزاران ویژگی و برتری رسول اکرم  (ص) به عنوان فرستاده خداوند متعال این است که وجود نازنین ایشان برای تمام بشریت و برای همه ادوار است و به مکان و زمان خاصی تعلق ندارد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: رسول خدا و قرآن امروز باید منبع و ریشه وحدت و انسجام در بین مسلمین باشند و این حقیقت عظیم برای ما اسوه اتحاد و برادری شناخته شوند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه اتحاد همواره عامل اصلی پیروزی مسلمانان بر دشمنان بوده است، اظهار داشت: اگر نگاهی به تاریخ اسلام داشته باشیم به خوبی می بینیم که هرگاه دودستگی و تفرقه بین برادران دینی افتاده است، آنجا مسلمان ضربه خورده اند اتفاقی که امروز متاسفانه در جهان اسلام به عینه دیده می شود.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با تاکید بر اینکه رسول اکرم (ص) شفاعت پیروان راستین دینش را در آن دنیا نزد خداوند خواهد کرد، گفت: پیامبر (ص) می‌فرماید نخستین کسانی که وارد بهشت می‌شوند خودم و اهل بیتم خواهد بود و به فرموده آن حضرت عاشقان به اهل بیت علیهم السلام نیز در ردیف بعدی ورود به بهشت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند درباره پیامبر (ص) می فرماید که پیامبر اسلام رحمتی بر انس و جن هستند، گفت: اگر به ابعاد شخصیتی پیامبر مکرم اسلام نگاه کنیم خود قرآن همه این ابعاد را به شیوایی هرچه تمام بیان کرده است.

ماموستا راستی در پایان گفت: ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) را هیچ انسانی قادر نیست که به طور کامل هرگز نمی تواند بیان کند و تصویر نزدیک به واقعی از شخصیت ایشان را ترسیم نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha