پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وحدت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: وحدت جهان اسلام و حتی بشریت، اولین و بنیادی ترین برنامه سیاسی و اجتماعی پیامبر اکرم (ص) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، صبح امروز در مراسمی که مناسبت 28 صفر و نیز سالروز شهادت امام رضا (ع) در مدرسه علمیه کامیاران برگزار شد، در جمع طلاب عنوان کرد: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند متعال به ما مسلمانان ارزانی داشته است، وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: این نعمت ها جای شکر دارد و جواب این شکر را باید حرکت در مسیر این بزرگان و اسوه های تقوا و انسانیت بدانیم و سعی کنیم که زندگی خود را با سیره این عزیزان هماهنگ و همسو کنیم.

استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه شخصیت رسول خدا (ص) نیازمند شناخت بیشتر از سوی مسلمانان است، گفت: شناخت سیره اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و... حضرت محمد (ص) بی شک تاثیر شگرفی بر زندگی ما مسلمانان خواهد داشت.

وی با اشاره به اذعان به اینکه جهان اسلام نتوانسته است که از این داشته های بزرگ استفاده مناسب کند، اظهار کرد: مسلمانان از نظر ابعاد فکری، مستندات دینی، شرعی و فقهی بسیار غنی تر از سایر ادیان هستند ولی با این وجود باید اعتراف کرد که هنوز نتوانسته ایم که زندگی خویش را همان گونه که اسلام و قرآن فرموده، تنظیم و اداره کنیم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه وحدت، برادری و یکپارچگی هدف و آرزوی رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) بوده است، گفت: علیرغم زندگی وحدت بخش رسول اکرم و خاندان نبوت، امروز می بینیم که برخی از کشورهای مدعی اسلام، در مسیری به غیر از اسلام در حرکت هستند و عملا تیشه به ریشه دین خدا می زنند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران تاکید کرد: اگر به معنای علمی به سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام عمل می کردیم، بی شک اکنون کشورهای مسلمان از چنان قدرتی برخوردار بودند که جهان کنونی بر مدار اسلام می چرخید ولی وضعیت بالعکس است.

 استاد حوزه ادامه داد: از اهداف عالیه رسول اکرم (ص) ایجاد وحدت و برادری در بین مسلمانان بود و در دوران نبوت خویش تلاش های بسیاری برای رسیدن به این هدف؛ حضرت انجام دادند، ولی امروز بسیاری از مسلمانان راه و هدف رسول خدا (ص) را فراموش کرده اند و در دامن شیطان افتاده اند و عملا خود به دشمنان پیامبر (ص) تبدیل شده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در پایان گفت: وحدت جهان اسلام و حتی بشریت، اولین و بنیادی ترین برنامه سیاسی و اجتماعی پیامبر اکرم (ص) است، با این وجود امروز شاهد شعب، نحله ها و گروه های منحرف زیادی در جهان اسلام هستیم که بی شک این جریان ها ساخته و دست آموز دشمنان رسول خدا و دین اسلام هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha