جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر این که در تصویب لوایح بین المللی باید اصل را بر عدم اعتماد به آمریکا و اروپا بدانیم، گفت: در این موارد نیازمند بررسی های کارشناسانه هستیم و با استفاده از تجربیات گذشته نباید درگیر برخی از سیاسی بازی ها شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان با دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی یادآور شد: یکی از راه های رسیدن به تقوای الهی این است که نسبت به نعمت های الهی توجه خاصی داشته باشیم.

وی افزود: مبعوث شدن پیامبر اسلام، پیامبری که از جنس مردم برای هدایت آنها بود نعمت بزرگی است که خداوند در قرآن نیز به آن اشاره کرده است.

امام جمعه همدان با تسلیت به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص) به لزوم توجه به سیره پیامبر اسلام تاکید کرد و گفت: در سیره حضرت محمد(ص) یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه ایشان بوده، همنشینی و همراهی با مردم در تمام امور بوده است.

جامعه ما به شدت نیازمند توجه به سیره پیامبر اسلام(ص) است

وی تصریح کرد: عدم وجود تشریفات و قائل نشدن تفاوت بین خود و مردم از ویژگی های بارز حضرت بود و در کنار همه این خصوصیات رهبری جامعه را همراه با تواضع و فروتنی عهده دار بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که علیرغم این سادگی، تحولی عظیم را در جهان ایجاد کردند، یادآور شد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند توجه و آشنایی با راه و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام است و لذا مطالعه کتاب هایی همچون "سنن النبی" که مرحوم علامه طباطبایی آن را تالیف کرده اند نیاز اصلی مردم و جوانان محسوب می شود.

وی با ابراز گلایه از وجود سنت های خرافی در جوامع بشری آن را به غل و زنجیری تشبیه کرد که دست و پای بشر را بسته است و خاطر نشان کرد: مبارزه و از بین بردن این سنت های غلط از زندگی بشر یکی از کارهای بزرگ حضرت محمد(ص) بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ابراز داشت: پیامبر(ص) در آخرین لحظات زندگی شریف خود بزرگترین و مهمترین نگرانیشان شرایط و وضعیت آینده امت خود بود و این نگرانی به اندازه ای است که ایشان در روز قیامت هم به دنبال شفاعت امت خود خواهد بود.

وی در ادامه یکی از وقایع مهم دوران زندگی امام حسن مجتبی(ع) را صلح حضرت با معاویه دانست و گفت: صلح امام حسن(ع) به علت خیانت خواص و تنهایی وشرایط سیاسی و اجتماعی آن زمان بود و به معنای به رسمیت شناختن معاویه و مبانی فکری او نبود.

پیام صلح امام حسن مجتبی(ع) این است که نباید در هیچ موضوعی از امام و ولی زمان خود سبقت بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر اظهار داشت: در روایتی از امام باقر(ع)  نقل شده است که اگر صلح امام حسن مجتبی(ع) نبود حتی یک نفر شیعه نیز باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر این که پیام صلح امام حسن مجتبی(ع) این است که نباید در هیچ موضوعی از امام و ولی زمان خود سبقت بگیریم بیان داشت: ما نباید برای امام و ولی خود تعیین و تکلیف کنیم بلکه باید ببینیم آنها چه می کنند و پشت سر آنها حرکت کنیم.

امام جمعه همدان به شهادت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: کشور و جامعه ما از برکات وجود این امام رئوف استفاده می کند و باید قدردان وجود این نعمت در کشور باشیم.

وی با تاکید بر این که در تصویب لوایح بین المللی باید اصل را بر عدم اعتماد به آمریکا و اروپا بدانیم ابراز داشت: در این موارد نیازمند بررسی های کارشناسانه هستیم و با استفاده از تجربیات گذشته نباید درگیر برخی از سیاسی بازی ها شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط مردم و مسئولان در دو ماه محرم و صفر، خصوصا در ایام اربعین اظهار داشت: باید با تمام وجود از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیدند چه عزیزان داخل کشور و چه برادران عراقی و حشد العبی تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha