جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرسی های آزاداندیشی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) خواستار طرح و بحث و بررسی در خصوص نیازها و مسایل اخلاقی و اعتقادی جوانان در کرسی های آزاداندیشی حوزه و دانشگاه شد.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در شرایط تهاجم فرهنگی دشمن، نباید از لزوم تقویت مباحث اخلاقی و اعتقادی نسل جوان به عنوان یکی از اولویت های امروز جامعه، غافل شویم، اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی لازم است که نخبگان و کارشناسان حوزه و دانشگاه در قالب میزگردها و کرسی های آزاداندیشی به بحث و نظر در این باره بپردازند و خروجی این مباحث علمی و کنکاش ها به عنوان راهکار برای مقابله با توطئه های دشمنان به خصوص در رابطه با تضعیف باور و اعتقاد دینی نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در واقع یکی از راهکارهای علمی مقابله با مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی، طرح این مباحث در این جلسات است و این که چنین برنامه هایی به عنوان یک مطالبه گفتمانی مطرح شود.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین گفت: همچنین در بُعد کلان سیاسی نیز در رابطه با بحث حفاظت و حراست از انقلاب و آرمان های آن و نیز بسط و تقویت روحیه انقلابی در جامعه، ما نیاز به برگزاری کرسی های آزاداندیشی داریم تا در فضای علمی آزاد و البته با رویکرد نقد منصفانه و عالمانه به کنکاش در این مباحث به طور جدی بپردازیم.

وی اضافه کرد: این که از درون و بیرون، انقلاب ما را چه چیزهایی تهدید می کند و چگونه باید از ارزش ها و آرمان ها و دستاوردهای انقلابمان دفاع کنیم، این ها را باید در جلسات روشنگری و نیز کرسی های آزاداندیشی مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی بیان داشت: البته در این گونه قضایا، یک سری برنامه ها به شکل کلیشه ای و شعاری برگزار می شود اما باید نگاه علمی و کاربردی داشته باشیم و لذا بنده به شدت معتقدم که برگزاری کرسی های آزاداندیشی نباید صرفاً برای ارایه آمار و بیلان کاری باشد، ضمن آن که در برگزاری آن ها به کیفیت و خروجی مباحث توجه ویژه شود.

توکلی افزود: در این رابطه باید نگاه آسیب شناسانه در برگزاری کرسی ها داشته باشیم و بدانیم که چه ایراداتی دارد و اگر نگاه دقیقی به این موضوع داشته باشیم قطعاً نتایج بهتری نیز به این طریق حاصل می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha