جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با تاکید بر اینکه بسته اصلاحاتی اگر به مرحله اجرا نرسد، ملت عراق موضع دیگری اتخاذ خواهد کرد، خواستار کاهش حقوق مسئولین شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه با تاکید بر اینکه بسته اصلاحاتی اگر به مرحله اجرا نرسد، ملت عراق موضع دیگری اتخاذ خواهد کرد، گفت: لغو شورا های استانی، خواسته مردم است و دولت وعده لغو آن و کاهش حقوق مسئولین را داده است.

وی با اشاره به اینکه عراق با مصر، لیبی و تونس فرق دارد و جنگ نرم نمی تواند بر آن غلبه کند، افزود: عراق اراده ای دارد که سلطه گری را نمی پذیرد و ما با ولایت اهل بیت (ع) به آینده کشور اعتماد داریم.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: عراق طی پنج سال توانست اشغالگران را بیرون کند، همچنان که داعش و تروریسم را طرد کرد و یکی از رژیم های طاغوتی منطقه را سرنگون نمود.

سید قپانچی در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه ملت منتظر اجرای بسته اصلاحاتی است که دولت آن را اعلام کرده، گفت: اگر این بسته به مرحله اجرا برسد، ملت در کنار دولت خواهند بود.

وی بر ضرورت توزیع اراضی میان شهروندان تاکید کرد و گفت: دولت از چند ماه پیش قرار توزیع اراضی را تصویب کرده است، امّا استانداران در این کار تأخیر ورزیدند.

خطیب جمعه نجف اشرف خواستار کاهش حقوق رؤسای سه گانه و لغو امتیازات مسئولین شد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی با بیان اینکه مراسم اربعین در کمال موفقیت برگزار شد و این مراسم نظیری ندارد، برای قبولی زیارت و اعمال ملت عراق و زائران دعا کرد و از درگاه خداوند برای آنان طلب پاداش نیک کرد.

وی به سالگرد رحلت رسول مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: دیدگاه شیعه به توطئه و کودتا علیه رسول الله (ص) اشاره دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha