جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدارس اسلامی در صدر فهرست مدارس برتر بریتانیا  

حوزه/ در رتبه بندی مدارس که توسط دولت بریتانیا انجام می گیرد، سه مدرسه اسلامی جایگاه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و یک مدرسه دیگر نیز در فهرست 10 مدرسه برتر قرار گرفت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، سه جایگاه برتر در رتبه بندی مدارس بریتانیا به مدارسی تعلق دارد که مطابق با ارزش‌های اسلامی اداره می شوند.

 مدارس اسلامی توسط دولت انگلیس در صدر رتبه بندی عملکرد دبیرستان های بریتانیا قرار گرفته اند و سه مقام برتر را به دست آورده و از 10 مدرسه برتر، سه جایگاه را کسب کرده اند.

دبیرستان دخترانه توحید الاسلام در شهر شمالی بلکبرن انگلستان، پس از آن مدرسه ادن بوی در بیرمنگام و سپس دبیرستان دخترانه ادن در همسایگی کاونتری سه مقام برتر این فهرست را از آن خود کرده اند. هر سه این مدارس مطابق با ارزش های اسلامی و قوانین بریتانیا اداره می گردند.

 این فهرست که هر ساله توسط دولت ارائه می شود، مدارس سرتاسر این کشور را براساس مواردی چون تحصیلات آموزشی، درصد ادامه تحصیل دانش آموزان و غیره مورد طبقه بندی قرار می دهد.

 در انگلیس ، تحصیلات اجباری در سن 16 سالگی به پایان می رسد ، پس از آن دانش پژوهان می توانند یا برای ورود به بازار کار ترک تحصیل کنند یا به تحصیلات خود در دانشگاه ادامه دهند.

 گفتنی است در مدرسه توحیدالاسلام 83.3 درصد دانش آموزان دارای نمره قبولی در رشته های انگلیسی و ریاضیات بودند ، در حالی که این مؤسسه در مقیاس پیشرفت 8 نمره 69.9 امتیاز را کسب کرده است. این چهارمین سال پیاپی بود که مدرسه در صدر جدول ملی قرار می گرفت.

هر سه مدرسه از نظردولت در طبفه بندی «بالاتر از حد متوسط» قرار گرفته و توسط آفستد _نهاد دولتی که ظیفه تعیین کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و خصوصی در بریتانیا را به عهده دارد- به عنوان مدارس «برجسته» شناخته شدند.

 در بیانیه شورای مدارس انگلیس در این رابطه آمده است: این آمارها نشان می دهدکه مدارس دینی علی رغم برداشت های منفی پیرامون آن ها، عملکرد خوبی دارند.

هارون خان دبیرکل این شورا گفت:  اعتبار باید به معلمان ، والدین و البته دانش آموزان ، در این مدارس اسلامی داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha