پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: علت این همه هجمه دشمنان علیه رسول خدا این است که محبت این فرستاده خداوند منان در دل همه مسلمانان وجود دارد، لذا همین محبت زمینه ترس دشمنان دین خدا را مهیا ساخته است و برای از بین بردن این محبت قلبی از هر دری وارد می شوند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان که به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) برگزار گردید، اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) را به صورت کاملی بیان کند و تعریف جامع و واقعی از این اسوه انسانیت داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: آنچه ما از برگزیده‌ پروردگار عالم و سرور پیامبران سراسر تاریخ شناخته و دانسته‌ایم، سایه و شبحی از وجود معنوی و باطنی و حقیقی حضرت محمد (ص) می باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: بی شک شناخت و معرفت رسول اکرم (ص) به معنای واقعی در جهان اسلام می تواند زمینه ساز تحولات معنوی و انسانی شگرفی شود و وحدت و اتحاد، اولین و ابتدایی ترین نتیجه این معرفت است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به لزوم معرفی شخصیت رسول اکرم (ص) به جهانیان، گفت: از قرون وسطی تاکنون تلاش های بسیاری برای مخدوش کردن چهر پیامبر اکرم (ص) صورت گرفته است و این توطئه ها هنوز ادامه دارد ولی ظاهر و شکل آنها تغییر یافته و پیچیده تر شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بی شک هر کسی یعنی حتی غیرمسلمانان اگر به گوشه کوچکی از معرفت دینی و شخصیتی رسول اکرم (ص) دست پیدا کنند، گرایش آنان به اسلام حتمی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: امروز یک مسلمان واقعی باید نماد اسلام ناب محمدی باشد و با اخلاق و منش دینی خود، چهره ای که دشمنان کنونی از اسلام ساخته و تعریف نموده اند را به کلی تغییر دهد و به دنیا بفهماند که داعش و طالبان و... نه تنها هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، بلکه هرگز نمی توان آنها را در زمره انسانیت به شمار آورد.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از راههای مختلف شخصیت پیامبر را به دنیا بشناسانیم، تاکید کرد: در سالهای اخیر رسانه های بیگانه به انحای مختلف به دنبال تخریب چهره و شخصیت رسول خدا (ص) برآمده اند و با این کار به دنبال زمینه سازی تخریب جهان اسلام هستند، لذا همه ما که به عنوان مبلغ دین خدا شناخته می شویم در برابر این توطئه های پیچیده وظیفه ای بسیار سنگین داریم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: علت این همه هجمه دشمنان علیه رسول خدا این است که محبت این فرستاده خداوند منان در دل همه مسلمانان وجود دارد، لذا همین محبت زمینه ترس دشمنان دین خدا را مهیا ساخته است و برای از بین بردن این محبت قلبی از هر دری وارد می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود عنوان داشت: پیامبر اکرم در تمام شئونات زندگی از جامعیت خاصی برخوردار بودند در مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حکومت داری و... سخنان و تصمیمات درست ایشان بر مسلمین حجت کامل بود، لذا امروز همه وظیفه داریم به عنوان مبلغ این بزرگمرد تاریخ جهان بیشتر از پیش کار کنیم و جوانان را با شخصیت ایشان آشناتر سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha