پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس به موقوفات در بخش هزینه های پزشکی و درمان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ده ها میلیارد تومان در حوزه های اجتماعی، سلامت و غیره از محل موقوفات هزینه شده است، مثلا در یک سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات ییمارستان شوشتری، نمازِی و برخی از درمانگاه ها شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌ سید عباس موسوی، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز که به مناسبت دهه وقف در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش یک ساله از اداره کل اوقاف فارس اظهار داشت: این مجموعه با ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره در سطح استان مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت یک ششم موقوفات کل کشور که بالغ بر ۲۰۰ هزار رقبه بوده را استان فارس بر عهده دارد، اضافه کرد: همچنین یک هشتم بقاع متبرکه کشور که هزار و ۴۸۰ بقاع در فارس بوده اداره این ها کار سخت و دشواری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با تاکید بر اینکه مجموعه فعالیت برخی ادارات و شهرستان ها تقریبا از مجموعه فعالیت چند اداره کل در سطح کشور بیشتر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس دارای مردم خیر اندیشی بوده است، از این رو نخستین وقفی که در استان فارس رقم خورده است به حدود ۷۰۰ سال پیش بر می گردد.

وی در ادامه به موقوفات در بخش هزینه های پزشکی و درمان اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون حدود ده ها میلیارد تومان در حوزه های اجتماعی، سلامت و غیره از محل موقوفات هزینه شده است، مثلا در یک سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات ییمارستان شوشتری، نمازِی و برخی از درمانگاه ها شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه حدود ۲ میلیارد تومان از محل موقوفات در جهت افرادی که هزینه های سنگینی در زمینه بیماری متحمل شده اند شده است، اضافه کرد: همچنین بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات نیز کمک نقدی به افرادی که از سوی ادارات و نهاد ها معرفی شده اند شده است.

وی به خدمت رسانی مجموعه اوقاف به حادثه دیدگان سیل اخیر شیراز اشاره کرد و بیان داشت: در حادثه سیل سه آشپزخانه تجهیز شده که حدود ۲ هزار غذا نیز صرف میهمانان و حادثه دیدگان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: کمتر مراسم مذهبی و فرهنگی برگزار می شود که اوقاف نقشی در آن نداشته باشد، تقریبا اداره اوقاف در همه مراسم ها نقش بسزایی دارد، در ایام ماه محرم و صفر سال جاری و امسال بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل موقوفات هزینه شده است.

وی ادامه داد: نقش پر رنگ اوقاف فارس امسال در مراسم اربعین بر اساس ماموریتی که سازمان اوقاف به فارس داده بود، موکب خود را در مرز خسروی واقع در خاک عراق برپا کرده بود، که حدود ۱۴ روز در آن مکان به ارائه خدمات زائران مشغول بوده است، تقریبا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در آن موکب هزینه شد.

حجت الاسلام موسوی اعزام بیش از ۲ هزار مبلغ بومی و غیر بومی در طول سال به سطح استان را از دیگر فعالیت های این مجموعه دانست و ابراز کرد: در هر شب جمعه نیز از محل موقوفات حدود ۲۰ روحانی را به مناطق نزدیک شیراز اعزام می کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود نبود اعتبارات دولتی سالیانه حدود ۴۰ باب مسجد در حال ساخت است و در شهرستان های قیر و داراب کار تمام شده است و اکنون در شهرستان های رستم و نورآباد در حال کار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در پایان عنوان کرد: در یک سال گذشته ۲۰ وقف جدید به ارزش ۱۰ میلیارد تومان با نیت قرآنی، خیرات و غیره انجام شده است.

گفتنی است، در پایان این دیدار از وقف نامه ۲ هزار متر مربع زمین باغ شهری در منطقه سیخ دارنگون رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha