شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: قرآن و رسول خدا (ص) باید علاوه بر اینکه اسوه های زندگی ما در هر زمان و مکان باشند، باید خط قرمز میان جهان اسلام و کفر نیز باشند، زیرا دشمنان از هر وسیله ای برای ضربه زدن به شخصیت وحدت بخش رسول اکرم (ص) استفاده کرده و می کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی، امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) شهر سنندج، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول خدا، شهادت امام حسن و امام رضا علیه السلام اظهار داشت: دین اسلام از همان ابتدا با دشمنان و مخالفان زیادی روبرو بود، زیرا اسلام آمد و برابری و عدالت را در جامعه گستراند و همین عدالت پایگاه بسیاری از مستکبران آن زمان را سست نمود.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: همین مبارزه اسلام با مستکبرین و نیز اصرار بر اجرای عدالت در طول تاریخ این دین، اتفاقات بسیاری را رقم زده است که شهادت ائمه اطهار، حبس بزرگان دین و... تنها گوشه ای از این تاریخ پرفراز و نشیب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز به درستی نتوانسه ایم که شخصیت والای رسول اکرم (ص) را بشناسیم، تاکید کرد: خاتم الانبیاء (ص) از چنان جایگاه والای نزد خداوند برخوردار هستند که بیان این جایگاه به ساعتها و بلکه ماهها وقت نیاز دارد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه شخصیت رسول خدا برای جهانیان بی همتا و درس آموز است، بیان داشت: شخصیت اخلاقی، علمی، سیاسی، معنوی و... پیامبر اکرم (ص) به حدی بالاست که حرکت در مسیر این بزرگ مرد تاریخ بشریت چیزی جز سعادت و خوشبختی دو دنیا را به ما هدیه نخواهد داد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: همه ما به ویژه شما طلاب و روحانیون باید زمینه شناخت بیشتر این اسوه انسانیت و معنویت به جامعه به ویژه به نسل جوان را فراهم کنید و باید بتوانید که آموزه های این رسول رحمت را به جامعه و بلکه به جهانیان منتقل کنید.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دستان زیادی در کارند که شخصیت رسول خدا را زیر سئوال ببرند، گفت: بسیاری از دشمنان اسلام ۱۴۰۰ سال است که با دین محمدی و اسلام کدورت و عداوت دارند و برای ضربه زدن به چهره اسلام و پیامبر اکرم (ص) از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: لذا تاسی از زندگی این رادمرد بزرگ تاریخ بشریت و حرکت در مسیر اسلام واقعی بهترین جواب به دشمنی های معاندان دین اسلام و انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) نماد وحدت و برادری در جهان بشریت است، گفت: اولین و مهمترین کاری که پیامبر اکرم (ص) در بدو رسالت خویش انجام داد، ایجاد برادری در بین امتش بود تا جایی که همین وحدت باعث گردید که زمینه های یک تمدن انسان ساز بزرگ بنام تمدن اسلامی در جهان پایه گذاری شود.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: لذا قرآن و رسول خدا (ص) باید علاوه بر اینکه اسوه های زندگی ما در هر زمان و مکان باشند، باید خط قرمز میان جهان اسلام و کفر نیز باشند، زیرا دشمنان از هر وسیله ای برای ضربه زدن به شخصیت وحدت بخش رسول اکرم (ص) استفاده کرده و می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha