پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی خاتمی - زنجان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، الگو قرار دادن پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) را فرمول سعادت در دنیا و نجات در آخرت معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، در رادیو اربعین بیان داشت: قرآن کریم خود را هدایتی برای مردم معرفی می کند و برای جلوگیری از تفسیر به رأی قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را به عنوان اسوه حسنه به مردم معرفی کرده است.

وی با اشاره به سیره حضرت رسول خدا (ص) در سه بخش گفت: بخش اول، سیره عبادی پیامبر اکرم (ص) و ارتباط ایشان با خداوند است. پیامبر (ص) خود را در همه حال بنده خدا می دانست و در برابر پروردگار خود متواضع بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به رفتار پیامبر اکرم (ص) در خانه و خانواده اظهار کرد: بسیاری از اختلافات خانوادگی امروز ناشی از این است که افراد جایگاه خود را نمی شناسند. اخلاق پیامبر اسلام (ص) در خانه قرآنی و کاملاً صمیمی و خودمانی بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به حدیثی از امام معصوم (ع) درباره اخلاق پدر در خانواده گفت: حضرت فرمودند: "خانه ای ایده آل است که اهل خانه منتظر آمدن پدر خانه باشند."

وی همچنین به رفتار پیامبر اکرم (ص) در اجتماع با مومنان و کافران اشاره و بیان کرد: پیامبر نسبت به مومنان بسیار مهربان و رئوف و مشتاق به هدایت آنها بودند اما با کفار بدون سازش اما در عین حال با اخلاق برخورد می کردند.

امام جمعه زنجان بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) برای حفظ اسلام مجسمه صبر و استقامت و مقاومت بودند. حضرت با غربت زندگی کردند و حتی در خانه خود هم غریب بودند و هم اکنون هم در قبرستان بقیع در غربت به سر می برند.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان این ویژه برنامه، الگو قرار دادن پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) را فرمول سعادت در دنیا و نجات در آخرت معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha