پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماندگاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری اطاعت محض از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را گامی در جهت برآورده شدن حاجات برشمرد و گفت: سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو اطاعت از اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، در رادیو اربعین بیان داشت: خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود: اگر بخواهم کسی را عذاب کنم کاری می کنم که نام مرا از یاد ببرد.

رئیس موسسه روایت سیره شهداء ادامه داد: بالاترین عذاب غفلت از یاد خداوند و اهل بیت (ع) است، خداوند ما را انسان خلق کرده و خاندان وحی را به ما داده تا بفهمیم از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت.

وی گفت: هر کسی که دنبال خاندان پیامبر اکرم (ص) نباشد زندگی اش سردرگم می شود و طبق روایات به صورت فردی نابینا در روز قیامت محشور خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به مراحل درخواست از اهل بیت (ع) گفت: گام اول کسب معرفت و شناخت نسبت به خدا، نبی خدا و اهل بیت (ع) است، اگر ما معرفت پیدا کنیم که خدا از پدر و مادرمان هم به ما مهربان ترند بنابراین اگر حاجاتمان برآورده شود آن را لطف حضرات می دانیم و اگر هم برآورده نشود باز هم آن را لطف ائمه می دانیم، چراکه آنها چشم ما را باز می کنند تا موانع را ببینیم.

وی اضافه کرد: گام دوم محبت به اهل بیت (ع) است، اگر این موضوع را به خوبی درک کنیم دیگر به سراغ کسی دیگر نخواهیم رفت و همه محبوب ها را فدای آنها خواهیم کرد.

رئیس موسسه روایت سیره شهداء اطاعت محض از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را گام سوم برشمرد و گفت: سعادت دنیوی و اخروی ما در گرو اطاعت از اهل بیت (ع) است.

وی بیان داشت: گام آخر نصرت دادن و یاری کردن پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است، اگر ما اهل بیت (ع) را یاری کنیم و ارزش های آنها را ترویج کنیم خداوند هم ما را عاقبت بخیر خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha