پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید موسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: دین و حجت خداوند بر انسان ها با آمدن حضرت محمد (ص) به پایان رسید. این رسول مهربانی با کمالات و اندیشه های ناب الهی خویش، راه راست و صراط مستقیم را برای جامعه بشریت تعریف نمود و حال وظیفه ماست که در این مسیر درست و پاک حرکت خود را ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، عصر امروز در مراسم اقامه عزای ۲۸ صفر در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: زندگی انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است که این دو مکمل و کامل کنند همدیگر هستند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: در بعد مادی به همان نیازهای مادی و جسمی می رسیم که این بعد با سایر موجودات یکسان است ولی بعد معنوی خط قرمز و ممیزی انسان و سایر موجودات می باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان از بدو پا گذاشتن بر روی زمین احساس نیاز روحی داشته است، افزود: انسان ذاتا موجودی حقیقت گرا و دین گراست، حال اگر شرایط مهیا باشد در وادی درست دین و معنویات قدم برمی دارد و اگر این شرایط فراهم نباشد بی شک به بیراه می رود همانند بت پرستان تاریخ که هزاران سال چوب و سنگ می پرستیدند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند همیشه رحمت خدا را بر انسان ها نازل می کند، گفت: رسالت حضرت محمد (ص) را باید رحمت و لطفی بزرگ از سوی خداوند به بندگان پاکش عنوان کرد. وجود نازنین حضرت محمد (ص) برای انسانیت مایه برکت دنیوی و اخروی است.

وی با اشاره به اینکه آمدن خاتم پیامبران را هزاران سال پیش انبیا خداوند وعده داده بودند، گفت: دین و حجت خداوند بر انسان ها با آمدن حضرت محمد (ص) به پایان رسید. این رسول مهربانی با کمالات و اندیشه های ناب الهی خویش، راه راست و صراط مستقیم را برای جامعه بشریت تعریف نمود و حال وظیفه ماست که در این مسیر درست و پاک حرکت خود را ادامه دهیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار با اشاره به اینکه بسیاری از ابعاد معنوی و الهی حضرت محمد (ص) بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز برای همه ما ناشناخته است، اظهار داشت: رسول خدا عمر گرانبها خویش را در راه اعتلای زندگی انسان ها وقف نمود و درس درست زندگی کردن را به ما یاد داد، حال ما باید این درس را در زندگی خویش جاری و ساری سازیم.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: رسول اکرم (ص) در آن زمان که روح انسان به سمت تباهی می رفت تمدن و فرهنگی عظیم با پایه های بسیار قوی و مستحکم در جهان پایه گذاری کرد که امروز تاثیر خود را بر سایر فرهنگ های جهانی گذاشته است و این فرهنگ فرهنگی نیست جز تمدن و فرهنگ اسلامی.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه اعمال ما مسلمین باید زمینه رضایت رسول اکرم را مهیا سازد، تاکید کرد: رسول خدا حجت خود را بر همه انسان ها تمام کرد و اکنون ما باید مسیر الهی که حضرت محمد (ص) برای ما ترسیم کرده است را به پیش ببریم و اگر این کار را انجام ندهیم بی شک در بیراهه هلاک خواهیم شد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: همه کسانی که به نوعی با مسایل دینی و شرعی در ارتباط هستند باید از هر فرصتی برای معرفی بهتر و کامل شخصیت روحانی رسول خدا (ص) استفاده نمایند زیرا یکی از وظایف ما در قدردانی از این فرستاده بزرگ پروردگار تبیین و نشر آرمانها و عقاید این اسوه وحدت و برادری در جهان بشریت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha