شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد با تأکید بر عبرت آموزی از دوران زندگی امام حسن(ع) گفت: مواظب باشیم به بهانه تأمین رفاه اجتماعی و اقتصادی مانند مردم دوران امام حسن(ع) معاویه خواه نباشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم‌الهدی، در ویژه برنامه سوگواری رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) که با حضور هزاران زائر عزادار در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تفکر مردم دوران امام حسن(ع) آن بود که اگر ایشان به رهبری جامعه اسلامی برسند، مجدد عدل علی(ع) در جامعه اسلامی پیاده خواهد شد و این امر برای آن ها هزینه داشت و آن ها نمی خواستند زندگی راحت خود را از دست بدهند. زیرا در این شرایط باید در مقابل زور و ظلم بایستند.

وی با طرح این پرسش که کدام مردم امام حسن(ع) را نمی‌خواهند، بیان کرد: مردم آن دوران که از امام حسن مجتبی(ع) فاصله گرفتند، افرادی مرتد به وحی، خدا و پیامبر نبودند، بلکه آن‌ها حج انجام می‌دادند، نماز می‌خواندند و روزه می‌گرفتند، اما چه شد که امام معصوم(ع) را به معاویه ترجیح دادند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر عبرت‌آموزی از دوران زندگی امام حسن(ع) تصریح کرد: اگر در حال حاضر جامعه اسلامی تنها به دنبال رفاه اجتماعی و اقتصادی باشد و مانند سایر کشورها که با آمریکا و اسرائیل می‌سازند، با استکبار سازش کند تا اقتصاد ثابت و راحتی داشته باشد، آن جامعه هم مانند مردم دوران امام حسن(ع) معاویه خواه خواهد بود.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این مطلب که مواظب باشیم که به سرنوشت مردم دوران امام حسن(ع) دچار نشویم، خاطرنشان کرد: سعی کنید در هر انتخاباتی که به وجود می‌آید ملاک اول انتخاب شما تدین، ‌دین‌مداری و ولایت‌مداری باشد، سپس به دنبال کارآمدی باشید؛ زیرا اگر ملاک‌ها تغییر کند سرنوشت ما مانند سرنوشت جامعه دوران امام حسن(ع) که معاویه خواه بودند، می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha