سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نبی اکرم(ص) اول مخلوق عالم است و تمام مخلوقات عالم هستی از نور نبی خدا خلق شده اند و در حقیقت رسول خدا، فیض نخست خداوند در عالم هستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه   حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در شام رحلت نبی گرامی اسلام(ص) در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: رسول خدا رحمت الهی در دو عالم است و بهترین توسل کوتاه و افضل عبادت، صلوات بر رسول خدا است.

وی افزود: ذکر شریف صلوات برکات بسیاری را به دنبال دارد و بهترین هدیه به محضر رسول خدا صلوات است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در روایات متعددی، بشارت های بسیاری برای انسان هایی که به این ذکر شریف مداوت دارند آمده است و هر کس بخواهد به قرب اعلی برسد باید مداومت بر ذکر صلوات داشته باشد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ذکر صلوات نور است و انسان را از نار دور می کند؛ قلب انسان را نورانی و باعث جذب رحمت الهی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور شد: نبی خدا اول مخلوق عالم است و تمام مخلوقات هستی از نور نبی خدا خلق شده اند؛ در حقیقت رسول خدا، فیض نخست خداوند در عالم هستی است.

وی در ادامه گفت: نور نبی خدا(ص) قبل از خلقت آدم و حوا، شمس و قمر و موجودات عالم ماده خلق شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند انسان را برای عبودیت خلق نموده که این حالت بندگی در وجود تمام انسان ها وجود دارد. انسان به ناچار نیازمند و عاجز است و اگر انسان این نیاز خود را از طریق بندگی خداوند برطرف نکند، دچار بندگی شیطان خواهد شد.

وی تاکید کرد: تنها راه سعادت انسان انتخاب درست بندگی و خدا محوری در زندگی است که رسول خدا(ص) جهت هدایت انسان ها و رساندن بشریت به مرحله عبودیت خداوند مبعوث شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد یادآور شد: بالاترین افتخار رسول خدا(ص)، عبد خدا بودن است. نبی گرامی اسلام(ص) عبد برگزیده و منتخب شده خداوند است و تمامی عالم هستی به خاطر وجود مقدس رسول خدا خلق شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان افزود: هر کس رسول خدا(ص) دوست بدارد، محبوب خداوند خواهد شد و هر کس با محبوب خدا، دشمنی داشته باشد، مبغوض درگاه الهی خواهد شد و از رحمت الهی بهره ای نخواهد برد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha