جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرازی نیا

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایام محرم و صفر مقدمه ای برای معرفت و بصیرت پیدا کردن به امامان معصوم (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی، در رادیو اربعین بیان کرد: برخی ایام و مناسبت ها در اسلام از جمله ذی الحجه، دهه اول محرم، اربعین و شهادت امام رضا (ع) از ایام طلایی به شمار می روند.

وی افزود: ما باید قدر این ایام طلایی را بدانیم اما نه اینکه بعد از پایان این ایام همه مسائل را فراموش کنیم بلکه این ایام مقدمه ای برای معرفت و بصیرت پیدا کردن به امامان معصوم (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما باید به گونه ای از شیوه زندگی اهل بیت و پیامبر اکرم (ص) پیروی کنیم که امام حسین و امام رضا و دیگر ائمه اطهار (علیهم السلام) در زندگی ما حرف اول را بزنند.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره گروه های شیعیان گفت: حضرت می فرمایند: "شیعیان نسبت به اهل بیت در سه گروه محب، پیرو و عاشق قرار می گیرند. " معتقدم جوانان این روزگار پیرو و عاشقان اهل بیت (ع) هستند. در این میان دشمنان اسلام شبهه پراکنی می کنند که فاصله زمانی و مکانی پیامبر و اهل بیت ایشان (ع) با ما زیاد است و نمی توان آنها را الگو قرار داد درصورتیکه این شبهه دشمن وارد نیست.

وی در ادامه این مطلب افزود: ما نمی گوییم همچون دوران پیامبر و اهل بیت (ع) زندگی کنند و مردم با اسب و شتر سفر کنند بلکه موضوع مهم پیروی از محتوا و سیره زندگی و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام فرازی نیا عنوان کرد: تحمل در برابر ناملایمتی های دیگران از ویژگی های بارز پیامبر گرامی اسلام (ص) است که باید آن را الگو قرار دهیم و ربطی هم به زمان و مکان ندارد.

وی با اشاره به برنامه های مجموعه آستان قدس رضوی به مناسبت ایام پایانی دهه صفر گفت: ما در مجموعه آستان قدس رضوی در هشت محور و واژه های زائر، زیارت، مزور، خادم، خدمت، مخدوم، حرم و حریم امام رضا (ع) برنامه ریزی و زیارت را برای آقایان و بانوان تسهیل می کنیم.

مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی در پایان از خدمت رسانی بیش از ۳۰۰ هزار خادم و خادم یار برای خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) خبرداد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha