جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: سواد رسانه ای برای طلبه و مبلغ دینی به مانند سلاحی استراتژیک در مقابله با افکار و عقاید منحرف در فضای سایبری و مجازی است، لذا تسلط حوزویان بر فضای مجازی بخش اعظمی از جبهه نفوذ فکری و عقیدتی مرام های ضددینی را علنا مسدود می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، صبح امروز در کارگاه سواد رسانه ای که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار برگزار شد، اظهار داشت: پیشرفت های شگرف در بحث ارتباطات ما را ملزوم به حرکت در موازات علوم ارتباطات روز نموده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: همین التزام باعث می شود که ما به ویژه طلاب و روحانیون برای امور تبلیغی خود از امکانات روز رسانه ای استفاده نماینم، لذا باید آموزش های لازم به در حیطه به خوبی به علاقمندان داده شود.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: یکی از مهمترین مقولات سواد رسانه ای مبحث تسلط بر فضای مجازی است، یعنی اینکه طلاب به صورت جدی در بحث ارتباطات دیجیتال در فضای مجازی آشنایی کاملی داشته باشند و به خوبی با مزایا و معایب این فضا آشنا شوند.

حجت الاسلام معصوم خانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید بتوانیم که به صورت منظم کارگاه های سواد رسانه ای با محوریت فضای مجازی برای طلاب و روحانیون برگزار کنیم، زیرا اگر در این مقوله مهم جا بمانیم در حقیقت قافیه را به رسانه های بیگانه باخته ایم که این اصلا جای تعارف ندارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اذعان به اینکه در حوزه های علمیه تاکنون سواد رسانه ای به دیدگاه تخصصی نگریسته نشده است، خاطرنشان ساخت: طلاب به ویژه مبلغین می توانند با استفاده از تکنولوژی روز اینترنت و فضای مجازی امور دینی و شرعی خود را به راحتی و در کمترین زمان ممکن به مخاطب یا مخاطبین انتقال دهند و هم در زمان صرفه جویی کنند و هم مسئله مهم بعد مسافت را حل کنند.

حجت الاسلام معصوم خانی با اشاره به اینکه سواد رسانه ای خود می تواند جبهه ای مستحکم دربرابر توطئه های رسانه ای جهان صهیونیسیم و غرب باشد، گفت: سواد رسانه ای و تسلط کامل بر فضای مجازی می تواند روحانی و طلبه را علاوه بر اینکه در سریع ترین زمان با اخبار روز آشنا بسازد، نقش مهمی می تواند در مقابله و تقابل فرهنگی و عقیدتی با رسانه های معاند را داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: خوشبختانه خود طلاب و روحانیون مدارس علمیه علاقه مندی خاصی به یادگیری سواد رسانه ای دارند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده اند، لذا اکنون وظیفه مدارس علمیه است که نسبت به برگزاری این کلاس ها اقدام لازم و فوری را انجام دهد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان سخنان خود گفت: سواد رسانه ای برای طلبه و مبلغ دینی به مانند سلاحی استراتژیک در مقابله با افکار و عقاید منحرف در فضای سایبری و مجازی است، لذا تسلط حوزویان بر فضای مجازی بخش اعظمی از جبهه نفوذ فکری و عقیدتی مرام های ضددینی را علنا مسدود می کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha