پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت ۲۰۰ هیئت مذهبی محوری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) از مشارکت ۲۰۰ هیئت مذهبی محوری استان در برگزاری این مراسم خبر داد و اظهار داشت: مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده مردم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، هیئات مذهبی، و همچنین حرکت دستجات عزاداری در خیابان‌ها، میادین و معابر در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری آئین‌های عزاداری در نقاط مختلف استان اضافه کرد: در محرم و صفر امسال برنامه‌های مختلف عزاداری در سطح استان بوشهر برگزار شد و مردم حضوری گسترده در این برنامه‌ها داشتند و همچنین بیش از ۷۰۰ مبلغ اعزامی تا آخر ماه صفر در نقاط مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: در سالروز رحلت جانسوز خاتم‌الانبیا (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مردم ولایت‌مدار و متدین استان بوشهر ضمن عزاداری و سوگواری، آیین زیارت از راه دور را برگزار کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عزاداران نبی مکرم اسلام(ص) در بوشهر با خواندن زیارت از راه دور، این روز را گرامی داشتند و پس از آن نماز ظهر و عصر را به جماعت به جا آوردند.

وی همچنین در پایان سخنان خود از عزاداری دسته‌های سینه‌زنی سنتی، زنجیر و دمام‌زنی در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از میدان قدس تا مصلای جمعه شهر بوشهر خبر داد و اضافه کرد: مردم دوستدار اهل بیت(ع) در مناطق مختلف این استان در رثای رحلت آخرین فرستاده خدا، حضرت محمد(ص) و شهادت فرزند پاکش امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha