پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام اربعین امسال درمجموع 415 نفر از طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه این استان در مراسم اربعین شرکت کردند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت مناسب طلاب و حوزویان استان در مراسم اربعین امسال، اظهار کرد: در اربعین سال جاری طلاب و روحانیان خراسان شمالی نسبت به سال‌های پیشین، به‌صورت فعال‌تر و کیفی‌تر در راهپیمایی میلیونی این ایام شرکت کرده بودند.

وی افزود: امسال افزون بر حضور مدیران و اساتید مدارس علمیه استان در مراسم راهپیمایی اربعین، 415 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی هم در این آئین شرکت داشتند که از این تعداد 325 نفر طلبه برادر و مابقی طلاب خواهر بودند.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه از اعزام گروه جهادی تبلیغی حوزه علمیه استان به مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: در اربعین امسال 20 نفر از روحانیان و حوزویان خراسان شمالی پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه، به عنوان روحانی مبلغ به اربعین اعزام شدند.

وی افزود: گروه تبلیغی روحانیان خراسان شمالی در مراسم اربعین، فعالیت‌هایی ازجمله روضه‌خوانی در پیرامون حرم امام علی (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع)، سخنرانی، بیان احکام و معارف اسلامی در مواکب بین‌راهی، اقامه نماز جماعت در سه وعده، برنامه‌های تبلیغی برای کودکان و نوجوانان و ... را انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: البته پیش از اعزام روحانیان به اردوی تبلیغی اربعین، دوره‌ها و کارگاه‌های ویژه اربعین با تدریس اساتید متخصص اعزامی از قم و مشهد مقدس در بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha