شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زائران کربلا

حوزه/ همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر ۸۰ هزار زائر پاکستانی و ۴۰ هزار زائر افغانستانی در زائرشهر رضوی اسکان داده شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد به نقل از پایگاه آستان قدس، مسعود مجردی مسئول ستاد دهه آخر صفر معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی، با اعلام این خبر گفت: ۸۰ هزار زائر پاکستانی ایام پایانی ماه صفر در زائر شهر رضوی اسکان داده شدند.

وی، علاوه بر اسکان و تأمین وعده‌های غذایی، ارائه خدمات حمل و نقل، برنامه‌های عزاداری و تحویل بسته‎های فرهنگی را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی به این زائران معرفی کرد.

مسئول ستاد دهه آخر صفر معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سفارت و کنسولگری پاکستان، ۸۰ هزار زائر پاکستانی محروم، از سه روز خدمات آستان قدس رضوی در زائرشهر بهره‌مند شدند و حدود ۳۰ هزار زائر متمکن پاکستانی خودشان برای اسکان و زیارت در مشهد اقدام کردند.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد از زائران محروم پاکستانی در شمار زائران زیارت‌اولی مشهد هستند و از این منظر خدمت‌رسانی به آنان همسو با برنامه‌های آستان قدس رضوی در جهت خدمت به محرومان و مستضعفان است.

مجردی افزود: روحانیون اردوزبان در زائرشهر رضوی مستقر شدند و اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با اردوزبانان از جمله تشکیل حلقه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت برای زائران پاکستانی را برعهده دارند.

وی با برشمردن دیگر برنامه‌های ترتیب داده شده برای زائران پاکستانی، اظهار کرد: روزانه سه نوبت با سرویس‌های حمل و نقل در نظر گرفته شده، این زائران به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس هم برای آن‌ها در صحن غدیر برنامه‌های ویژه عزاداری و فرهنگی ترتیب داده است.

مجردی درخصوص حضور ۴۰ هزار زائر افغانستانی در زائرشهر رضوی گفت: آستان قدس رضوی در موکب خود در مرز دوغارون با یک وعده غذای متبرک، میان وعده و برنامه‌های فرهنگی و خدمات بهداشتی و درمانی از زائران افغانستانی پذیرایی می‌کند.

مسئول ستاد دهه آخر صفر معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی، گفت: آستان قدس رضوی به این ۴۰ هزار زائران افغانستانی تقریبا خدماتی مشابه زائران پاکستانی ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha