پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با گلایه از این که در برخی از مناطق توریستی و تفریحی همدان دسترسی به مواد مخدر راحت است، گفت: توریستی که به همدان می آید، فضایی که در آن قرار می گیرد را به خاطر می سپارد، و لذا اگر در این اماکن با این رفتارها مواجه شود به فرهنگ و استان ما آسیب خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار  دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با تاکید بر این که در موضوع آسیب ها اجتماعی باید به مشکلات مناطق حاشیه شهر رسیدگی شود، اظهار داشت: غالبا این مسائل در حواشی شهر مطرح است و بنابراین نیازمند شناسایی و رسیدگی جدی به آن هستیم.

وی، اعتیاد را ام الفساد خواند و گفت: اگر بسیاری از مشکلات و مفسده هایی که در جامعه شاهد آن هستیم را مورد سنجش قرار دهیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از آنها به دلیل وجود اعتیاد است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که اعتیاد معضل بزرگی است که جامعه با آن درگیر است، ابراز داشت: اعتیاد همانند شرب خمر یکی از معصیت هایی است که در اسلام بسیار نهی شده است و دارای تاثیرات منفی بسیاری است.

امام جمعه همدان یادآور شد: دسترسی نوجوانان و جوانان به مواد مخدر متاسفانه بسیار راحت و سهل الوصول شده است، و لذا در این زمنیه نیازمند فرهنگ سازی در جامعه و در بین مردم هستیم.

اعتیاد تهدید بزرگی برای جامعه است

وی تاکید کرد:  اعتیاد تهدید بزرگی برای جامعه است و باید دسترسی ها را سخت تر کنیم و انتطار نیز بر این است، نه تنها کسی که دنبال مواد است دسترسی راحت به آن داشته باشد و نه فروشندگان احساس امنیت کنند، چرا که سهل الوصل شدن دسترسی به مواد به این معنی است که فروشندگان برای فروش دارای امنیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه عده ای برای فرار از مشکلات به سمت اعتیاد می روند، خاطر نشان کرد: دشمنان توجه خاصی به این موضوع دارند و با برنامه ریزی دقیق به دنبال آن هستند تا جوانان را به سمت مواد حرکت دهند.

وی با تقدیر از تلاش های ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی، وجود خلاء قانونی را مشکلی اصلی در برخورد با موضوع اعتیاد دانست و گفت: انتظار مردم برخورد جدی و قدرتمندانه تری است تا هیچ فروشنده ای در شهر احساس امنیت نداشته باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: البته آسیب ها آنقدر گسترده اند که به راحتی قابل حل نیستند و رفع خلاء های قانونی و اصلاح ناهماهنگی هایی که بین دستگاه ها وجود دارد از نیازهای اصلی جامعه است.

بعد از ۴۰ سال زمان آن رسیده که خلاء های قانونی برطرف شود

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه بعد از ۴۰ سال تجربه دیگر جامعه از ما نمی پذیرد که بگوییم خلاء قانونی وجود دارد، اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با شناسایی این خلاء ها و ارجاع آن به مراجع بالاتر، به دنبال اصلاح آنها باشد، چرا که بعد از ۴۰ سال زمان آن رسیده است که این خلاءهای قانونی برطرف شود.

وی یادآور شد: نباید انگیزه نیروی های انتظامی را برای مبارزه با مواد مخدر به دلیل خلاء قانونی تضعیف کنیم و با به روز رسانی روش های مباره با مواد مخدر یاور این زحمت کشان باید باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با گلایه از این که در برخی از مناطق توریستی و تفریحی همدان دسترسی به مواد مخدر راحت است، خاطر نشان کرد: توریستی که به همدان می آید، فضایی که در آن قرار می گیرد  را به خاطر می سپارد، و لذا اگر در این اماکن با این رفتارها مواجه شود به فرهنگ و استان ما آسیب خواهد زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha